• jenniss

    grönsaker

    Hej. Alla nyfikna. Jag är 19 år och äter de allra flesta grönsaker. Men jag är inte så förtjust i skalet. Har det någon påverkan hälsomässigt ?? Gillar innehållet. Annars ja gillar mycket kål morötter rödbetor palsternackor broccoli blomkål . Vad tror ni. Vad äter ni inte osv. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden grönsaker
  • Jag är bara jag

    Men vem äter skalet?! Smakar ju apa liksom! Enda jag inte äter i grönsaksväg är squasch och äsch,vad heter de där långa... Selleri!

  • Sephrenia89

    Beror på vilket skal det är på vilken grönsak.
    Jag äter inte selleri - smakar... jag kan inte ens beskriva vad det smakar, som jag tuggat på något giftigt ogräs i rabatten ^^

  • Sephrenia89

    Alltså mycket bra sitter ju i skalen också men när det kommer till tomater så spelar det nog inte så stor roll, sen får man ju tänka "vart kommer dem ifrån" skalet kanske är värsta giftbomben pga besprutning.

  • Sephrenia89

    Bara att skala, orkar man inte stå och kladda så kan man ju koka dem några sekunder i skållhett vatten och sen dimpa ned dem i iskallt vatten så åker ju skalet av :)

  • Anonym (Älskar grönsaker)

    Jag äter alla slags grönsaker. Det enda i "växt-väg" som jag inte gillar är svamp.

    Sen skalar/eller skrubbar jag alla grönsaker så länge de inte är ekologiska. 

    Är mest förtjust i röd paprika, det kan jag äta som andra äter äpple. 

  • Sephrenia89
    Anonym (Älskar grönsaker) skrev 2014-12-14 12:01:58 följande:

    Jag äter alla slags grönsaker. Det enda i "växt-väg" som jag inte gillar är svamp.

    Sen skalar/eller skrubbar jag alla grönsaker så länge de inte är ekologiska. 

    Är mest förtjust i röd paprika, det kan jag äta som andra äter äpple. 


    Äter också paprika så :)
    Svamp är även väldigt näringsfattigt så det spelar ingen stor roll att du hoppar över det :)
Svar på tråden grönsaker