• studentska

    Julbak med dessertjuryn,går inte att följa recepten på hemsidan

    Nån som kollar på detta? Jag gjorde det och tänkte göra nougaten som gjordes i avsnitt 2 men det var ju bara att glömma att försöka följa receptet på kanal5 på hemsidan. Där står enbart ingredienserna ingenting om hur man gör. Kollade på några andra recept som var minst sagt bristfälliga mot  hur det gjordes i programmet, det var ingredienser som inte ens användes som har kommit med i vissa recept, felaktiga tillagningssätt o.s.v. Så trist. Programmet i sig tycker jag var jättebra men besviken på Kanal5 att de lägger ut så dåliga recept. Nån mer som kollar? Jag tänker kolla på programmet nu och skriva ner hur man gör saker och ting istället men det hade ju varit enklare om de hade lagt ut korrekta recept liksom.Obestämd Såg att flera hade kommenterat detta på deras facebooksida också dock utan svar från kanal5.

  • Svar på tråden Julbak med dessertjuryn,går inte att följa recepten på hemsidan
  • Bunia

    Hej!

    Läste din inlägg och var själv besviken på recepten Kanal5 valde att presentera. 
    Vill mycket gärna prova på Sebastiens Nougat och därfor googlade jag lite mer. Hittade recept här: www.tasteline.com/Recept/Nougat
    Hoppas den hjälper dig :)

  • studentska

    Tack så hemskt mycket! Kanonbra, det är lite komplicerat recept men kul att få en utmaning i köket! Bakar rätt mycket men det blir ofta samma saker och man fastnar lätt i samma spår. Julbak med dessertjuryn var inspirerande och jag har bl.a. gjort kakorna med frosting som Roy gjorde de blev jättegoda även om utseendet inte blev exakt som när han gjorde det.Skrattande Skrev upp receptet steg för steg genom att kolla på programmet men det var ju inte så många steg i den. Får väl öva igen när jag gör dem nästa gång. Tack återigen för receptet det får nog bli nyårsnougat för jag hinner nog inte innan.

Svar på tråden Julbak med dessertjuryn,går inte att följa recepten på hemsidan