• Julmust2014

    Blastocyst FET

    Hej, gjorde i förrgår en FET med en 5 dagas blastis. Det är första FET för oss och andra återföringen. Gjorde en ET med ett 2 dagars i oktober som inte blev något tyvärr.

    Några andra som ruvar på en december blastis? Känner ni något? Stack till igår morse och idag har jag haft molvärk.

  • Svar på tråden Blastocyst FET
  • lillal8_79

    Hej julmust! Jag gjorde också min 1a FET i fredags med en 5 dagars blastis. Gjorde en ET med en 5 dagars i början av hösten.

    Jag känner inte av någonting : p Jag inbillar mig kanske att jag känner mig lite kall i magen idag : /

    Har du också BIM runt den 24? Jag har testdag den 30 december.

  • Julmust2014

    Hej lillal8_79!

    Vad kul att vi gjort FET samma dag och med 5dagars blastis :)

    Har BIM ca 21/12 och testdag 25/12.

    Har mått illa under fm idag och brösten ömmar lite. Även ont i ryggen, mitt på inte svanken. Molvärken håller i sig.

    Hur mår du idag?

    Förra gången testade vi alldeles för tidigt och mådde bara dåligt av det. Denna gången ska vi försöka hålla oss till iallafall BIM. Hur gör ni? Tjuvtesta eller inte?

  • Julmust2014

    Vill tillägga att vi gjort FET i ostimulerad cykel och alltså inte tar några hormoner denna gången. Hur gör ni?

  • lillal8_79

    Hej igen julmust! : )

    Vad lustigt att vi är så lika. Jag kör också ostimulerat. I natt började jag faktisk känna lite saker och det har hållit i sig hela dagen. Svårt att beskriva, känns som träningsvärk i magen, ibland som håll och ibland bara kallt.

    Det är kul att få känna saker så att man åtminstone får gå och inbilla sig att man är gravid ; ) Jag har trott varje månad de senaste 2 åren att jag är gravid och nu tror jag det igen ; )

    Nej jag tjuvtestar inte. Ett streck på Stickan är som en riktig käftsmäll, att mensen kommer känns 100 gånger bättre. Fast jag är lite avundsjuk på din testdag. Varför ska jag behöva vänta 5 dagar längre än du? ; ) Så jag kanske ändrar det till den 25 jag med, om jag vågar.

    Vågar du tro att det kanske är nåt på gång därinne?

  • Julmust2014
    lillal8_79 skrev 2014-12-15 18:52:18 följande:

    Hej igen julmust! : )

    Vad lustigt att vi är så lika. Jag kör också ostimulerat. I natt började jag faktisk känna lite saker och det har hållit i sig hela dagen. Svårt att beskriva, känns som träningsvärk i magen, ibland som håll och ibland bara kallt.

    Det är kul att få känna saker så att man åtminstone får gå och inbilla sig att man är gravid ; ) Jag har trott varje månad de senaste 2 åren att jag är gravid och nu tror jag det igen ; )

    Nej jag tjuvtestar inte. Ett streck på Stickan är som en riktig käftsmäll, att mensen kommer känns 100 gånger bättre. Fast jag är lite avundsjuk på din testdag. Varför ska jag behöva vänta 5 dagar längre än du? ; ) Så jag kanske ändrar det till den 25 jag med, om jag vågar.

    Vågar du tro att det kanske är nåt på gång därinne?


    Ja, jättekul! Då kan vi följas åt och jämföra eventuella symtom?

    Har haft ont över bäckenet idag, så lägger till det på listan med "symtom" :)

    Vi hoppas ju såklart och tycker att det känns bra än så länge!

    Vi går i Stockholm Huddinge och är ett samkönat par, så har fått donatorsperma till våra ägg :)

    Detta är första försöken öht för oss. Har lågt amh värde och ev också endometrios och fick därför gå direkt på ivf.

    Ja, det var sjukt deppigt med de negativa teststickorna förra gången.

    Den 21/12 är vi på RD 9 och embryot 15 dagar gammalt.

    Jag har kort cykel (24 dagar) och tänker att det är varför jag har tidigare testdag än du?

    Men å andra sidan så har ju du då ruvat lika länge som jag då.. Fråga bm?
  • Julmust2014

    Den 18/12 ska jag i en 24 dagar lång cykel ha BIM. Tänkte fel (har ny mobil och ny mens-app) så kanske testar redan på torsdag fredag om vi vågar. Men det känns lite väl tidigt.. Det blir ju bara RD 6 och embryot 12 dagar sedan befruktning. Får nog vänta till i helgen med att våga testa

  • lillal8_79

    Oj då har du snart BIM. Håll dig borta från stickorna så länge du kan ; )

    Ja min cykel har bara blivit längre och längre i takt med att barnlängtan ökar. Det är inte längre konstigt att den är 30 dagar. Men jag har aldrig gått längre än så. Jag tänker inte testa mig innan dag 31 och det blir det den 26 december : p

    Ikväll har jag känt mig lite tvivlande : p Men hoppas på en natt med mkt symptom, för dig och mig : )

  • Julmust2014

    Ja! RD 4 idag och ska verkligen försöka att hålla oss till i helgen. Söndag har vi tänkt, då är vi på RD 9 och embryot 15 dagar ;)

    Ah där har vi förklaringen till så olika testdatum, jag har kort och du har lång cykel.

    Har haft ont över bäckenet sedan igår och svårt att sova. Vaknat hela natten och även idag fortsätter jag har värk i bäckenet. Kan det vara sk "växtvärk" att livmodern växer?

    Känner du något idag?

  • lillal8_79

    bra att vi har samma ruvdag så slipper jag hålla räkningen :) Nja natten var lugn och det jag känner idag påminner mig lite för mkt om pms. Men jag känner mig stabil än så länge. Det är ju många som skriver att det kändes precis som mensen var på väg.. men jag har inga superhöga förväntningar.

    Har du fler blastocyster i frysen?

    Känner du igen värken du har eller är den helt ny?

  • Julmust2014

    Hehe, jag håller räkningen åt oss båda ;)

    Ja, många har ju liknande symtom son vid PMS som sagt. Det är tidigt än!

    Jag känner inte igen den här värken. Det enda som påminner om PMS är molvärken i tjejmagen. Men sen värker det ju inte bara just där.. Vi får se. Men vi känner oss hoppfulla så långt :)

    Vi har 2 st kvar o frysen, ett 2 dagars och en 6 dagars blastis. Så blir det inte nu så hoppas vi att de går lika bra att tina som det gjorde denna gången och kör igen nästa månad!

    Har ni något i frysen?

Svar på tråden Blastocyst FET