• Desideri

    Påbörja bebisverkstaden Maj 2015

    Fler som planerar att försöka bli gravid Maj 2015?


    Tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss med varandra, bolla tankar och funderingar, prata om förberedelser samt peppa och stötta varandra i denna spännande resa. :)


     


    Jag är 24 år, har en dotter på 1,5 år tillsammans med sambon. Vi har kommit överens om att Maj blir en bra månad att börja i, jag skulle dock helst börjat nu men får gott vänta lite till. I februari/mars åker spiralen ut så jag hinner få minst en "riktigt" mens innan för att få en så bra miljö som möjligt. Sen är det dags!! :)

  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden Maj 2015
  • LouiiiseR

    Hej, Min man och jag bestämde i början av året att under april/maj kommer vi att börja försöka. Spiralen åker ut på  torsdag! Så spännande!

    Hur snabbt gick det för er med eran första? :)

  • Desideri
    LouiiiseR skrev 2015-02-10 21:19:11 följande:

    Hej, Min man och jag bestämde i början av året att under april/maj kommer vi att börja försöka. Spiralen åker ut på  torsdag! Så spännande!

    Hur snabbt gick det för er med eran första? :)


    Hej Vad roligt att någon mer hittat hit. Välkommen! :)  
    Spännande att ta ut spiralen på torsdag, min åker ut nu på fredag. Känns tidigt men samtidigt så vill jag att cykeln ska få tid på sig att bli normal OM den rubbas.  Vad har du för spiral? :)


    Dottern blev till på andra försöket. Första försöket var lite halvhjärtat och på andra så använde jag ägglossningstest. Nu är jag nojig att det kommer ta tid istället. :) Blir detta erat första barn?

  • LouiiiseR
    Desideri skrev 2015-02-11 11:51:30 följande:

    Hej Vad roligt att någon mer hittat hit. Välkommen! :)  
    Spännande att ta ut spiralen på torsdag, min åker ut nu på fredag. Känns tidigt men samtidigt så vill jag att cykeln ska få tid på sig att bli normal OM den rubbas.  Vad har du för spiral? :)


    Dottern blev till på andra försöket. Första försöket var lite halvhjärtat och på andra så använde jag ägglossningstest. Nu är jag nojig att det kommer ta tid istället. :) Blir detta erat första barn?



    Jag har kopparspiral, så cykeln ska ju inte rubbas. Men som du säger "om" den gör de så vill jag att att ska vara okej när vi väl börjar försöka :) Vilken spiral har du?

    Då gick det ganska snabbt med eran första :) Ja detta kommer bli vårt första barn, så vi båda är väldigt exalterade. Även om mannen tycker att jag pratar hål i huvudet på honom, med allt bebissnack! :P
  • LouiiiseR
    Snartfrueriksson skrev 2015-02-11 18:42:21 följande:

    Här vill jag vara med :) vi ska börja försöka i maj :D blir vårt första barn.


    Åhh vad kul :) Känns som det enda jag tänker på just nu är barn, så skönt att man kan prata av sig lite här :) Hur gamla är du och din partner? :)
  • Snartfrueriksson
    LouiiiseR skrev 2015-02-11 19:15:24 följande:
    Åhh vad kul :) Känns som det enda jag tänker på just nu är barn, så skönt att man kan prata av sig lite här :) Hur gamla är du och din partner? :)

    Samma. Här. Fick missfall i slutet på november :( jag är 26 o sambon 33
  • LouiiiseR
    Snartfrueriksson skrev 2015-02-11 19:36:39 följande:

    Samma. Här. Fick missfall i slutet på november :( jag är 26 o sambon 33
    Nej Va tråkigt :( Då hoppas vi att det går bättre denna gången :)
    Försöker ni nu eller väntar ni till maj att börja försöka? :)
  • Snartfrueriksson
    LouiiiseR skrev 2015-02-11 19:46:12 följande:
    Nej Va tråkigt :( Då hoppas vi att det går bättre denna gången :) Försöker ni nu eller väntar ni till maj att börja försöka? :)

    Vi väntar till maj. Håller på att gå ner i vikt för i juni gifter vi oss :) så vill gärna komma i min klänning.
  • Desideri
    LouiiiseR skrev 2015-02-11 19:11:49 följande:

    Jag har kopparspiral, så cykeln ska ju inte rubbas. Men som du säger "om" den gör de så vill jag att att ska vara okej när vi väl börjar försöka :) Vilken spiral har du?

    Då gick det ganska snabbt med eran första :) Ja detta kommer bli vårt första barn, så vi båda är väldigt exalterade. Även om mannen tycker att jag pratar hål i huvudet på honom, med allt bebissnack! :P


    Jag har också en kopparspiral. Jag hoppas verkligen inte cykeln blir rubbad för nu är den äntligen ganska regelbunden vilket den inte varit tidigare. Håller tummarna att det går bra för oss båda :)

    Åh så spännande, vilken resa ni har framför er. Så mysigt med första :)

    Hihi men då är det ju kanon med dessa forum. Har kan man prata av sig ordentligt. ;)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden Maj 2015