• Anonym (Lynn)
    Äldre 15 Dec 10:16
    121614 visningar
    1766 svar
    1766
    121614

    SD gör det igen- seriöst hur kan ni rösta på dem?

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20021319.ab

    Nu är Björn Söder i blåsväder igen och det jag tycker är konstigt är hur man kan välja att lägga sin röst på en människa som skriver såhär?

  • Svar på tråden SD gör det igen- seriöst hur kan ni rösta på dem?
  • Äldre 15 Dec 10:36
    #1
    +1

    Jag tycker det är bra att de visar sina rätta färger. Då kan ingen komma och säga att de inte visste. 

    Tyvärr glömmer mänskligheten så lätt, men som sagt, ingen kan säga att de inte förstod eller inte visste.

  • Anonym (Jos)
    Äldre 15 Dec 10:41
    #2

    Det har jag frågat mig i många år, jag kan inte förklara varför SD- väljare inte bryr sig om kommentarer som denna men det är märkligt att man inte vill se sig som främlingsfientlig men ändå står bakom sådana uttalanden.

  • Anonym (Först­år inte)
    Äldre 15 Dec 10:46
    #3
    +1

    Kan ni svara på denna fråga?

    Varför anser folk per automatik att det är rasistiskt att ens lyfta frågan om invandringen? Det skulle jag vilja veta.

    Kan ni svara på den frågan så kanske ni kan förstå varför folk röstar på SD!

  • Anonym (Jos)
    Äldre 15 Dec 10:49
    #4
    Anonym (Förstår inte) skrev 2014-12-15 10:46:09 följande:

    Kan ni svara på denna fråga?

    Varför anser folk per automatik att det är rasistiskt att ens lyfta frågan om invandringen? Det skulle jag vilja veta.

    Kan ni svara på den frågan så kanske ni kan förstå varför folk röstar på SD!


    Jag tror ts menar hur man kan rösta på ett parti där ledningen hela tiden kommer med främlingsfientliga och hatiska uttalanden.
    Det är så komiskt att man kan hävda att man inte alls är rasist men ändå röstar man på ett gäng som uttalar sig som Björn Söder, då är det istället bättre att erkänna att man är rasist.
  • Vitrys­k hockey­hjälte
    Äldre 15 Dec 10:53
    #5
    Anonym (Jos) skrev 2014-12-15 10:49:11 följande:
    Jag tror ts menar hur man kan rösta på ett parti där ledningen hela tiden kommer med främlingsfientliga och hatiska uttalanden.
    Det är så komiskt att man kan hävda att man inte alls är rasist men ändå röstar man på ett gäng som uttalar sig som Björn Söder, då är det istället bättre att erkänna att man är rasist.
    Missnöje. SD är pajasar, men folk upplever att de är de enda som tycker något annat om invandringspolitiken än det som tycks vara skrivet i sten av de andra partierna. Humanitär stormakt, flest flyktingar i Europa per capita, 30 miljarder i budgeten, etc. Att deras företrädare gör bort sig verkar kvitta.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Äldre 15 Dec 11:05
    #6
    +1

    Vad sa han? Vad skriver man när man "skriver såhär"?

    Vagt för bara förnamnet.

  • Anonym (Jos)
    Äldre 15 Dec 11:15
    #7
    Dr Nail skrev 2014-12-15 11:05:36 följande:

    Vad sa han? Vad skriver man när man "skriver såhär"?

    Vagt för bara förnamnet.


    "Judar är inte svenskar, samer är inte svenskar" är vad Björn Söder har sagt (just skrivit vet jag inte).
  • Äldre 15 Dec 11:27
    #8
    Anonym (Jos) skrev 2014-12-15 11:15:42 följande:

    "Judar är inte svenskar, samer är inte svenskar" är vad Björn Söder har sagt (just skrivit vet jag inte).


    Jaha...okej. Det var ju ingenting. Finns inte en chans att de kommer tappa pga detta. Inte. En. Chans.

    Glöm det.
  • Anonym (Jos)
    Äldre 15 Dec 11:29
    #9
    Dr Nail skrev 2014-12-15 11:27:20 följande:
    Jaha...okej. Det var ju ingenting. Finns inte en chans att de kommer tappa pga detta. Inte. En. Chans.

    Glöm det.
    Det är väl det som de flesta i tråden menar; SD tappar inte väljare när de gör bort sig och visar sin rasistiska ådra.
    Det finns en del SD- väljare som hävdar att de inte är rasister och främlingsfientliga men eftersom de uppenbarligen inte bryr sig om Björn Söders hemska uttalanden så är inte de orden värda mycket.
    SD kommer tappa den dagen när det inte anses "coolt" att i vissa grupper rösta på dem...
  • Äldre 15 Dec 11:37
    #10
    Anonym (Jos) skrev 2014-12-15 11:29:07 följande:

    Det är väl det som de flesta i tråden menar; SD tappar inte väljare när de gör bort sig och visar sin rasistiska ådra.

    Det finns en del SD- väljare som hävdar att de inte är rasister och främlingsfientliga men eftersom de uppenbarligen inte bryr sig om Björn Söders hemska uttalanden så är inte de orden värda mycket.

    SD kommer tappa den dagen när det inte anses "coolt" att i vissa grupper rösta på dem...


    Mao när de blir mainstream.
Svar på tråden SD gör det igen- seriöst hur kan ni rösta på dem?