• Anonym (mamma)

    Jag lagar aldrig middag till våra barn, dem

    Dem äter ju på dagis o skolan. Gör ni också så?

  • Svar på tråden Jag lagar aldrig middag till våra barn, dem
  • viseversa

    Middag är för mig maten man äter

    På kvällen EFTER man kommit hem från förskola och skola och självklart lagar jag mat till mina barn på kvällen. Eller vad menar du? Får dina barn gå och lägga sig utan middag eller? Lägga sig hungriga?

  • Anonym (såklart jag lagar mat)

     Lagar alltid middag när vi inte äter ute .Jag tycker maten på skolan inte är så  bra heller ,så det skulle aldrig falla mig in att inte ge mina barn bra lagad mat från grunden.
    Får de bara smörgås eller något då dina barn? Något måste dom väl äta?

  • Flickan och kråkan

    Många har olika vanor. När jag växte upp så år vi i familjen frukost, lunch och kvällsmat. Kvällsmaten var sällan lagad mat utan bestod av smörgåsar vanligtvis. Ibland varma mackor eller omelett men vanligtvis smörgåsar. Så åt jag tills jag flyttade ihop med sambon (jag var över 30) som var van vid frukost, lunch och middag. Nu har vi tre barn. De äldsta på 5,5 och snart 7 år är väldigt aktiva. De är VÄLDIGT hungriga på kvällen så middag behövs tveklöst. Så ja, vi lagar middag till barnen på kvällen. Är jag själv myser jag i soffan med smörgåsar .

  • Harmagedon

    Här serveras det mat på kvällen. Vi kallar det middag. Jag eller mannen har oftast lagat den. Barnen skulle hellre vilja att vi gav dem varsin skål med godis.

  • Anonym (mamma)
    Anonym (såklart jag lagar mat) skrev 2014-12-15 19:54:19 följande:

     Lagar alltid middag när vi inte äter ute .Jag tycker maten på skolan inte är så  bra heller ,så det skulle aldrig falla mig in att inte ge mina barn bra lagad mat från grunden.

    Får de bara smörgås eller något då dina barn? Något måste dom väl äta?


    '''''''-----------------de klart dem får äta! Gröt o smörgås, yoghurt
  • Anonym (mamma)

    [quote=74524830][quote-nick]Flickan och kråkan skrev 2014-12-15 19:54:56 följande:[/quote-nick]Många har olika vanor. När jag växte upp så år vi i familjen frukost, lunch och kvällsmat. Kvällsmaten var sällan lagad mat utan bestod av smörgåsar vanligtvis. Ibland varma mackor eller omelett men vanligtvis smörgåsar. Så åt jag tills jag flyttade ihop med sambon (jag var över 30) som var van vid frukost, lunch och middag. Nu har vi tre barn. De äldsta på 5,5 och snart 7 år är väldigt aktiva. De är VÄLDIGT hungriga på kvällen så middag behövs tveklöst. Så ja, vi lagar middag till barnen på kvällen. Är jag själv myser jag ????????????

  • alexs mamma

    Mina barn går i 3n och i förskoleklass. De äter tidigt lunch. DEn yngsta kl 10.30 och den äldsta kl 11.15 De är aktiva barn som rör sig större delen av dagen och de skulle inte klara sig med två kalla mål mat till under resten av dagen (mellamål på fritids och kall kvällsmat). De behöver lagad varm mat för att orka.
    På helgen ser det dock lite annorlunda ut. Vi är alla sjusovare och ingen äter frukost före 10.00 på helgen detta gör att vi äter ett mål varm mat vid ca 15-16.30 beroenden på helgens aktiviteter och sedan äter vi något enklare på kvällen typ varma mackor gröt eller pannkakor eller smörgåsar eller fil med musli beroende på hur sugna och hungriga vi är då...

  • Anonym (Ja, solklart!)

    Självklart lagar jag, eller maken, mat till våra barn. Det är ju inte alltid de äter så bra på förskolan eller i skolan, har de ätit en knäckemacka och två tuggor mat tidigare på dagen så känns det inte ok att inte g dem vettig mat. Gröt och smörgås är för mig kolhydratchock, och inget jag räknar som bra mat varenda dag. Visst, någon kväll - kanske två tre gånger om året och då oftast på helgen när vi ätit ordentlig lunch - så blir det den maten hemma hos oss med. Men normalt sett inte.

    Jag vill helt enkelt se till att hela familjen får en bra måltid, så nära alla näringsrekommendationer man kan komma...

Svar på tråden Jag lagar aldrig middag till våra barn, dem