• Anonym (Äta)

    Äter ni både middag och kvällsmat?

    Många har jag sett, äter både middag och kvällsmat. Vad menar ni med kvällsmat?

    Jag förstår inte riktigt meningen med att äta två mål så tätt, varför äter man sig inte mätt när man äter middag?

  • Svar på tråden Äter ni både middag och kvällsmat?
  • Anonym (^.^)

    vi äter både ock. Äter vi vid middag vid 17 så har det gått tillräckligt många timmar för att det ska vara dags att äta igen ändå.
    Frukost kl 7
    Lunch kl 11
    Mellamål kl 14
    Middag 17
    Kvällsmat 21

  • Nyfiken gul

    i min familj när jag växte upp har vi gjort så för att vi helt enkelt har ätit middag så tidigt på dagen att kvällsmat blivit nödvändigt. 

    kvällsmat är ju inte en extra middag utan kanske mer lite rejälare kvällsfika.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

    och just ja... då har middagstiden varit omkring 16 och kvällsmat varit kanske runt 20-21.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (C)

    För mig är middag och kvällsmat samma sak, lagad mat som man äter runt kl 17-18. Senare på kvällen får barnen äta frukt, nån gång ibland kan de få en kvällsmacka.

  • Vicha

    När jag var liten åt vi middag vid fem sex och sen typ macka o fil innan jag o syskonen la oss vi 20 21 eller beroende på ålder

  • Dr to be

    Hos oss (både när jag växte upp och nu med egen familj) är middag = kvällsmat. På vardagar äts middagen/kvällsmaten runt 18-18.30. På helger mellan 17-19.

  • Kim Possible

    Det är samma sak för oss, men vi äter middag/kvällsmat rätt sent också (har jag förstått genom att läsa på FL), tidigast 18 men oftast mellan 19-20 ibland senare än så.  

    Den som vill ha något när de kommer hem från skola/jobb får ta något lättare som mellanmål så länge. 

  • Anonym (Äta)

    Ja, för mig är middag och kvällsmat samma sak. Äter jag middag vid 17 är jag definitivt inte hungrig igen vid 20, så jag stoppar i mig mackor/fil och flingor/whatever. Men som jag uppfattat det här på fl verkar det oerhört vanligt att göra så, både som vuxen och som barn.

    Vi äter middag runt 18 och sen äter vi inget mer, utom sonen på 3 som får välling innan han ska sova (som han sällan äter särskilt mycket av).

    Varför detta behov av att äta hela tiden? Det är det jag inte begriper. För jag kan ge mig sjutton på att majoriteten av de vuxna som gör så, är inte alls hungriga utan bara sugna. Att växande barn kan bli hungriga igen efter 3-4 timmar, det kan jag förstå.

  • sextiotalist

    Jag är uppvuxen med att man äter middag på kvällen. klockan 16 så hade ingen av mina föräldrar kommit hem från arbetet och när jag gick på gymnasiet så var jag ibland inte hemma förrän vid 17
    Nu är det samma sak, vi äter middag vid 18 vanligtvis och själv fikar jag sällan på kvällarna. Äter jag vis 18-tiden så håller jag mig mätt.
    Vår tonåring är sällan hemma före halvfem

Svar på tråden Äter ni både middag och kvällsmat?