• Äldre 16 Dec 12:52
    99571 visningar
    1785 svar
    +1
    1785
    99571

    IVF 2015 januari - februari

    Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

  • Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Äldre 16 Dec 16:46
    #1

    Jag och min sambo ska göra IVF i januari, gjorde ett försök med långa programmet i oktober men blåsorna blev för få o små :(

    Ska prova det korta programmet denna gång. Sprutorna är inget att oroa sig för :)

  • Äldre 17 Dec 10:42
    #2

    Hej!

    Jag och maken ska också göra vårt första försök i januari. Jag ska ha det korta programmet. Var på Sahlgrenska igår och fick testa och ta en spruta och det kändes faktiskt väldigt enkelt. Annars var jag också nervös för dem innan.

    Kul att ha lite fler som stöd under detta :)

  • Äldre 17 Dec 11:04
    #3

    Hej!
    Hoppar in här, vi ska göra vårt andra IVF-försök i februari tror jag det blir. Ska till IVF-kliniken i januari för att planera. Gjorde vårt första IVF-försök hösten 2010 och lyckades på första försöket så nu vill vi försöka få ett syskon till vår dotter. Kommer ihåg att jag var väldigt nervös för sprutorna när vi skulle göra vårat första försök men det gick bra. Det var inte så farligt och man vande sig snabbt. Jag gjorde långa protokollet då och tog sprutor länge. Hoppas det kommer gå bra för oss alla nu!

  • Äldre 17 Dec 20:03
    #4

    Hej Vi ska eventuellt börja med IVF i januari. Vi går just nu och försöker bestämma oss för om vi vill eller inte. Vi har en dotter som är 5,5 år och nu har vi försökt aktivt att få ett syskon i 1,5 år (vi har inte skyddat oss sen hon föddes). Har gjort fyra kurer med dubbel pergotime och har haft ägglossning minst alla de gångerna. I vår kommun får man bekosta IVF själv om man har ett barn sen innan, vi har inte jättestora ekonomiska resurser. Men kostnaden hade såklart inte varit ett problem om vi visste att det skulle lyckas, men pressen för mig känns enorm när man lägger till den ekonomiska. Att stå där totalt nedgrävd efter en misslyckad IVF med 30000 i skulder, inte gravid och kanske ingen möjlighet att pröva igen. Dock är det såklart sjukt jobbigt som vi hållt på nu också, att pendla mellan hopp och total förtvivlan varje månad med en massa hormoner i mixen. Vi går till en privat fertilitetsläkare som är optimistisk till IVF:en, han rekommenderade oss att inte ta "3-pack" för han trodde det skulle funka direkt eller på andra... Vet inte hur jag ska tänka eller känna. Någon som gått igenom något liknande eller är i samma sits?

  • Äldre 17 Dec 22:11
    #5

    Hej jag och min man ska också börja med ivf i januari. det blir för att försöka skaffa ett syskon till vår dotter. känns nervöst men man har lite kött på benen sen förra gången. hur länge har ni försökt?
    Hoppas de ä ok att jag är med här trots att de inte är första.

  • Äldre 18 Dec 22:28
    #6

    Hej igen

    Vi har försökt sen augusti - 13. Känns som en mindre evighet. Självklart har vi ju en massa vänner som har fått sina första barn sen vi började försöka.

    Är sjukt otåligt till att få börja med sprutorna nu! Tur att det är jul och annat stök nu innan så att man blir lite distraherad :)

  • Äldre 19 Dec 05:16
    #7
    Meligna skrev 2014-12-18 22:28:32 följande:

    Hej igen

    Vi har försökt sen augusti - 13. Känns som en mindre evighet. Självklart har vi ju en massa vänner som har fått sina första barn sen vi började försöka.

    Är sjukt otåligt till att få börja med sprutorna nu! Tur att det är jul och annat stök nu innan så att man blir lite distraherad :)


    Där skrev jag fel så klart... Vi började utredningen augusti - 13. Vi hade försökt i ett år innan dess.
  • Äldre 19 Dec 09:24
    #8

    Hej!

    Ja, jag är också otålig att få börja igen, även om jag inte direkt tycker det är speciellt kul att behöva ta sprutor men vad gör man inte för att förhoppningsvis få det man vill ha. Vi är oförklarligt barnlösa, fast nu har vi ju fått ett barn via ivf så nu har vi ju iaf ett barn. Men jag har alltid velat ha mer än ett barn. Vi har försökt med syskon i ett år nu och gjort 4 insättningar med embryon vi fick till frysen från vår förra ivf men det har inte fungerat och jag har fått två missfall så det känns tungt. Men nu ska vi börja om från början igen och hoppas så klart det ska fungera då! Vi försökte bli gravida ett år innan vi sökte hjälp, innan vi fick dottern men sedan drog det tyvärr ut på tiden eftersom vi flyttade mitt i allt så det tog oss 3 år innan vi fick vår efterlängtade dotter 2011.

  • Äldre 19 Dec 23:47
    #9

    Jag och min sambo ska börja med behandlingen i januari, ska bli väldigt spännande detta. Vågar dock inte hoppas på för mycket ännu.

  • Fröken Smilla
    Äldre 20 Dec 07:23
    #10

    Hej!

    Min man och jag var på vårt första möte på RMC i Malmö i torsdags och kommer eventuellt börja i januari (de sa att det kan bli för många som vill så MA måste säga nej till vissa). Men blir det som vi vill börjar vi med sprutorna i början av året. Det är väldigt spännande men också lite läskigt. Sprutorna nojade jag för inför mötet men fick testa där och det var ingen fara. Det gör mer ont när katten mjölktrampar på ens mage

    Vi kommer gå på korta protokollet med ett standard-IVF, då vi inte heller har någon grund till barnlösheten och vi båda har fina värden.

    Nu oroar jag mig mer för att det inte kommer funka och vad som händer då, men ska försöka lugna ner mig och ta en sak i taget.

    Meligna - vi ligger då väldigt lika i tiden, det var också då vi startade vår utredning :)

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari