• 2pågar

    stor blödning i samband med sex (gravid)

    Hej!

    Är gravid i v 9 (8+3). Jag och min man hade sex igår kväll och det slutade i ett blodbad :(
    Är nu orolig att det är farligt! Har jag fått missfall! Det var en stor blödning, rann efter mina ben, rann ner i toaletten -en ingen värk eller klumpar eller så.
    Mannen tyckte detta var jätteobehagligt och har aldrig sett så mkt blod förr :(
    Vad kan ha hänt!? Vet ju att man kan få en blödning tidigt i graviditet i samband med samlag - men så mkt blod!?!?
    Någon annan som haft samma? Hur gick de?

  • Svar på tråden stor blödning i samband med sex (gravid)
  • puss02

    Min Bff hade det så när hon var gravid. Men det visade sig vara ett missfall. Jag beklagar

  • Voodoodoll

    Jag råder dig att ringa till din barnmorska. Det kan, tyvärr, vara ett missfall. Är det inte det är det ett STORT tecken på att ta det lugnare. Man brukar inte börja skyfallsblöda utan någon som helst orsak som gravid. Lycka till, och hoppas allt är bra!

  • 2pågar

    Pratade med gyn tidigare idag som skulle konsultera en läkare och ringa upp , så väntar på samtal från gyn nu. Skulle vilja komma in på koll och göra ett VUL så man får veta hur de ligger till just nu.

    Gjorde ett VUL i v 6+4 som visade fint embryo med tickande hjärta och stor fin gulesäck och allt såg jättefint ut.

  • Voodoodoll
    2pågar skrev 2014-12-16 15:08:55 följande:

    Pratade med gyn tidigare idag som skulle konsultera en läkare och ringa upp , så väntar på samtal från gyn nu. Skulle vilja komma in på koll och göra ett VUL så man får veta hur de ligger till just nu.

    Gjorde ett VUL i v 6+4 som visade fint embryo med tickande hjärta och stor fin gulesäck och allt såg jättefint ut.


    Jag håller tummarna att det bara var en blödning och inget annat!
  • 2pågar
    Voodoodoll skrev 2014-12-16 15:15:20 följande:
    Jag håller tummarna att det bara var en blödning och inget annat!
    Tack. Pratade med gyn nyss men de var bara att avvakta Sa dom.... Ingen koll ingenting, så nu vet ja inte om jag är gravid eller inte .

    Vi som tänkte berätta för familjen på julafton, men nu kan vi ju inget säga då vi inte vet nått :(
  • Darya80

    Samma sak hände mig i v 8 för flera år sedan och jag ringde till gyn flera gånger och tjata och grät tillslut fick jag tid samma dag

    Och det visade sig vara en ytlig blödning så ring och tjata tills du får tid

  • 2pågar

    Ja jag förstår inte varför de inte kan förstå lite av de mentala och psykiska man går igenom vid en stor blödning som gravid.

    Menar dom på fullaste allvar att jag ska gå nu och inte veta fram till slutet av feb då det blir dax för RUL och då får veta om allt är ok eller inte!?!?

  • Tigmatropos

    Känner igen mig, här var det pangade blodkärl. Blödning just vid samlag är ofta ofarliga. När jag hade missfall blödde det lite hela tiden och hade extrem värk!
    Är snart i v19 och har nyss kollat upp ett nytt pangat blodkärl.. det blödde inte ut utan gyn fick ta hål på det, och då tänjte jag tack gode gud att jag inte såg allt det blodet hemma!!! Helt ofarligt hälsar lillen med en spark Glad Så jag håller tummen för dig. (jag blev dock helt avrådd samlag resten av min graviditet)

  • 2pågar

    Lycka! Framflyttad från 9+2 till 9+6 och h*n var 3 cm lång . Moderkakan låg just vid öppningen så är den som ställde till blödningen! Så nu är de mysförbud fram till RUL!

  • Voodoodoll
    2pågar skrev 2014-12-22 09:23:29 följande:

    Lycka! Framflyttad från 9+2 till 9+6 och h*n var 3 cm lång . Moderkakan låg just vid öppningen så är den som ställde till blödningen! Så nu är de mysförbud fram till RUL! phpl6LDxn46191.jpg


    Hurra och stort grattis till dig! Nu får du berätta på julafton ändå! :)
Svar på tråden stor blödning i samband med sex (gravid)