• Claudias

    Gör inte samma misstag som jag!!!

    Hej alla. Är så fruktansvärt det här!! Jag har gått igenom en sen abort i vecka 16!! Det var mitt första barn och jag höll ut till sista sekund!! Hamnade i trans för han lämnade mig ensam och åkte iväg och bodde hos sina föräldrar. Där blev jag ensam kvar i flera veckor. Orkade inte upp ur sängen, tillslut gav jag upp och gjorde aborten för honom. Älskade lilla livet i magen mer än något annat och önskar att jag hade varit starkare, för jag hatar min kille idag samtidigt som jag älskar honom. Det var inte rätt, det kan inte bli som förut. Det hade kunnat om jag behöll barnet, istället hyser jag agg mot min livs kärlek. Jag förlorade båda då jag tog tabletten. Gör inte samma misstag som jag...

  • Svar på tråden Gör inte samma misstag som jag!!!
  • Anonym (Samma misstag)

    Precis, gör inte samma misstag att skita i kondomen.

  • MxMeNow

    Vad får dig att tro att han stannat om du valt att fullfölja graviditeten? Han lämnade dig ji när du var gravid...

  • Anonym (hm)

    Gjorde du abort med tabletter när du var i vecka 16??? Så sena aborter trodde jag alltid gjordes kirurgiskt. Det fick jag göra, och jag var i vecka 12.

  • Ehmmah

    Jag skulle gjort min abort idag V5 då min pojkvän inte ville ha det.

    Avbokade aborten en timme innan för jag grät bara och vill ju inte göra detta.

    Har känt mig så arg och besviken på honom och känner att jag inte kan förlåta honom om jag gör aborten. Men nu när jag börjar gå i tankarna att behålla så känner jag mig faktiskt inte arg på honom.

    Kände att inget kan rädda förhållandet eller förtroendet för honom igen om jag tar bort lillen. Man ska inte göra en abort för någon annans skull. Kanske gör jag abort, kanske inte, men definitivt inte idag när jag hade sån ångest hela morgonen över detta.

  • jagärjagvemärdu
    Anonym (hm) skrev 2014-12-16 17:07:14 följande:

    Gjorde du abort med tabletter när du var i vecka 16??? Så sena aborter trodde jag alltid gjordes kirurgiskt. Det fick jag göra, och jag var i vecka 12.


    I vecka 16 måste man "föda" fram barnet så jag tror TS menar tabletterna för att stanna av graviditeten
  • fluu

    Om han inte pallade med trycket då skulle han icke gjort det om ni behöll med allt var bebistid och småbarnskaos innebär...
    Därmed inte sagt att du inte har rätt till dina känslor och måste bearbeta dem. Prata gärna med någon utomstående professionell människa.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Ångrar)

    Stackare jag hoppas du hittar tillbaka till dig själv och mår bättre snart! Man behöver inte höra elaka kommentarer. 
    Fruktansvärt hemskt att gå igenom.

  • Anonym (Lyssna)
    Ehmmah skrev 2014-12-16 17:07:37 följande:

    Jag skulle gjort min abort idag V5 då min pojkvän inte ville ha det.

    Avbokade aborten en timme innan för jag grät bara och vill ju inte göra detta.

    Har känt mig så arg och besviken på honom och känner att jag inte kan förlåta honom om jag gör aborten. Men nu när jag börjar gå i tankarna att behålla så känner jag mig faktiskt inte arg på honom.

    Kände att inget kan rädda förhållandet eller förtroendet för honom igen om jag tar bort lillen. Man ska inte göra en abort för någon annans skull. Kanske gör jag abort, kanske inte, men definitivt inte idag när jag hade sån ångest hela morgonen över detta.


    Det enda jag kan säga är att man ska lyssna på sin inre röst!
    Känner man någonting starkt i hela kroppen ska man lyssna och inte ignorera det, då begår man sitt livs misstag.
Svar på tråden Gör inte samma misstag som jag!!!