• dolt

    gå ner i vikt

    Hej jag har tänkt o fråga er som vet lite om att gå ner i vikt. jag har en kompis som var 1,80 cm och vägde 93KG hon ville gå ner i vikt så hon åt bara en gång om dagen och det var en gurka + att hon drack mycket vatten efter 2 veckor så gick hon ner 81 kg så hon börjar äta normalt nu men samtidigt så har hon börjat på gym och så hon tränar på  kondition  detta är hennes chema efter hon vägde 81kg
    Måndag,tisdag torsdag fredag och söndag så tränar hon 1 timme och äter mycket mat
    onsdag så äter hon bara vegetarisk mat och tränar
    lördag så äter hon ute snabbmat vad som helst och tränar 
    hon har gjort det nu i 2månader och väger snart 72kg
    har funderat göra exakt så men skulle vilja ha lite tips om det är bra att göra så 

  • Svar på tråden gå ner i vikt
  • dirty88

    Gör inte som din kompis. Att äta en gurka om dagen får din kropp att gå sönder.

    I övrigt kan du säkert göra som henne så länge du ligger på kaloriunderskott vilket är det enda som spelar roll i grund och botten.

  • Anonym (Hm)

    Ät mindre portioner men ät ändå av allt, ska du skära ner på nåt så är det kolhydrater men du ska inte helt sluta äta kolhydrater.

    Kombinera med att träna både styrka och cardio så bör du se resultat!

  • Anonym (Kattispattis)

    Jag hade också svårt att gå ner i vikt i början eftersom att jag inte hade motivation och ork! Så jag köpte kosttillskott för att komma igång från en hemsida som heter www.helsingborgspiller.se och det har fungerat superbra hittills! Är mycket nöjd, så jag kan rekommendera att du köper sådana och testar!

  • Anonym (jodnfu)

    hej hur länge har du använt pillret? och hur mycket har du gått ner?

  • Anonym (jodnfu)

    hej hur länge har du använt pillret? och hur mycket har du gått ner?

  • MammAmma

    Jag vägde på slutet av sommaren 92 kg till mina 160 cm, jag hetsåt flera ggr i veckan och åt max två mål om dagen annars. Jag förde matdagbok i början och på en genomsnittlig dag åt jag faktiskt alldeles för lite, men tog igen det när jag sen hetsåt nästan en veckas kalorier på typ en sittning.

    Jag införde obligatorisk frukost (alltid varit dålig på att äta frukost), även om det så bara var en banan och nötte det ett par veckor för att få in den vanan. Bara det gjorde att jag började gå ner i vikt. När jag väl börjat med frukost så gjorde det att jag åt mer regelbundet och därmed mindre portioner mat under dagen automatiskt. Efter ett tag införde jag fasta mattider (mest för att få in rutinen och att jag skulle få i mig fem mål om dagen), ett tag åt jag sju, täta men mycket små mål om dagen. Det verkade kicka igång förbränningen för jag rasade i vikt.

    Nu äter jag när jag är hungrig, vilket blir 4-5 ggr om dagen, magsäcken har krympt eftersom jag inte behöver stoppa i mig så stora portioner, jag äter godsaker när helst jag är sugen men behöver inte stoppa i mig ett helt block choklad eller en hel påse chips eftersom jag inte äter det för att jag egentligen är hungrig eller har lågt blodsocker.

    Sen slutet på augusti har jag gått ner från 92 kg till de 69 kg jag väger nu, och jag har inte rört på mig mycket mer än vad jag gjorde innan eller gått hungrig (snarare tvärtom). Bara ändrat matvanorna. Nu har jag bara nåt enstaka kilo kvar till min målvikt

    Sen beror det ju på vad övervikten beror på, för min del var det hetsätning och att jag var undernärd trots övervikt - pga för mycket tomma kalorier.

  • Anonym (Kattispattis)

    Jag har använt pillret i snart 2 månader och jag har gått ner nästan 18 kilo hittills

  • Anonym (Tingeling)

    Jag bara undrar en liten sak. Alla människor som har åsikter om allt möjligt. Ni som tex ratar alla bantningspiller, osv, osv. Hur kan ni vara så himla säkra på att det inte funkar? Hur vet ni att något är en bluff? Jag menar.... Googlar man på diverse olika preparat så får man ju upp hur mycket information som helst. Både positiv o negativ. Så hur kan man veta vad som är bra eller dåligt? Och finns det bara en sida på myntet?

    Jag tror att precis som tex en gastric bypass operation är bra för somliga och dåligt för andra så kan även så kallade bantningspiller vara det.

    Och för somliga funkar lchf, för andra passar 5:2 dieten, osv.

Svar på tråden gå ner i vikt