• Äldre 16 Dec 21:34
    399 visningar
    2 svar
    2
    399

    Gravidtesta hur tidigt?

    Hej! Jag hade sex med min kille den 30 november, exakt en dag efter att min mens tagit slut. Vi hade kondom men när han kom så drog han ur penis och kondomen var kvar i mig men med kondommynningen utanför slidan så jag tror inte något kom i mig, kunde dra ur kondomen enkelt och i den var det utlösning kvar. Det mesta av utlösningen hamnade på buken och jag kände inte något kladd när nere efteråt. Jag vill testa mig ändå såklart, men undrar när jag tidigast kan testa mig? Vill verkligen göra det typ imorgon. Då har det gått 17 dagar sedan samlaget.
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravidtesta hur tidigt?
  • Cherry­baby
    Äldre 20 Dec 03:56
    #1

    20 dagar efter samlaget för att vara helt säker, räknat på att spermierna överlevde hela 5 dagar och din ägglossning var osannolikt tidig.

  • Äldre 20 Dec 06:54
    #2

    Om ni hade sex dagen efter avslutad mens är risken minimal att du skulle bli gravid. Du måste ju ha ägglossning för att ett ägg ska kunna bli befruktat och ägglossning brukar inträffa ca 12-16 dagar innan nästa mens.

    Hur lång menscykel har du? Om du har en cykel på ca 30 dagar så borde det innebära ägglossning på dag 12-16 i cykeln, men helt säker kan man aldrig vara. Dock brukar ägglossning aldrig inträffa 1 dag efter avslutad mens :)

Svar på tråden Gravidtesta hur tidigt?