• Sara1919

    Späddbarn som ibte vrider huvudet mot bådasidorna

    Hej, min son som är 2 månader gammal kan inte vrida huvudet fullt mot höger sida, han nån av er upplevt samma problem med sitt barn?? I så fall hur var det och vad var lösningen ?? Imorgon har vi tid på BVC så att dom tittar på honom

  • Svar på tråden Späddbarn som ibte vrider huvudet mot bådasidorna
  • Charlotte N

    Min äldsta son gjorde så. Vi fick remiss till sjukgymnast som tränade ett par gånger med honom, gav mig lite tips och så köpte vi en specialkudde som gjorde att han låg åt andra hållet ibland för att huvudet inte skulle bli snett. Var ganska lättfixat men det är bra att ta tag i det!

  • Asjak
    Charlotte N skrev 2014-12-16 22:08:21 följande:

    Min äldsta son gjorde så. Vi fick remiss till sjukgymnast som tränade ett par gånger med honom, gav mig lite tips och så köpte vi en specialkudde som gjorde att han låg åt andra hållet ibland för att huvudet inte skulle bli snett. Var ganska lättfixat men det är bra att ta tag i det!


    Precis så fick vi oxå göra.

    Vår sjukgymnast sa att dottern troligtvist legat trångt i magen och i samma ställning länge.
  • Levi

    Min bebis gjorde inte heller det. Han har torticollis visade det sig. Vi var hos sjukgymnasten förra veckan och fick övningar. Det har redan börjat ge resultat men vi kommer behöva hålla på länge och det är lite kämpigt. Vi har fått möblera om alla ställen han ligger på för att locka honom att titta åt det håll som inte är hans favorithåll. Vi avlastar också huvudet med babysleep-kudden så att han inte ska få deformerat huvud. När du kommer till sjukgymnasten kommer du få massa hjälp!

Svar på tråden Späddbarn som ibte vrider huvudet mot bådasidorna