• Vår och sommar

    Triss i pojkar

    Hej!

    Vi har precis fått reda på att vi väntar son nummer 3 Vi är så glada och förväntansfulla, samtidigt som man får många kommentarer från omgivningen som verkar tro att vi är jättebesvikna över att vårt barn inte är en tjej. Jag är i vecka 21 och våra pojkar är 3,5 resp 6 år gamla.

    Hade varit kul att få kontakt med fler som är i samma situation! Någon?

  • Svar på tråden Triss i pojkar
  • Purlan

    Hejhej!

    Har precis som du tre grabbar. Trean är sex månader och de andra blir 4 i mars och 6 i april.

    Vi kollade inte könet innan, har inte gjort det med nån av de andra och tyckte inte att det spelade nån roll.

    Jag laddade hela graviditeten för kommentarer om kön och att vi väl hoppades på en tjej. Förvånad blev jag när de aldrig kom. En kollega kläckte ur sig "vad gör du om det blir en kille till" det var det enda. Svaret: har tre pojkar...

    Jag inbjuder nog inte till såna kommentarer precis, kan vara ganska bitsk och är inte heller typen som drömmer om julklänningar och rosetter

    Mina tre killar är helt underbara och helt vilda och jag är så stolt över dem. Mycket praktiskt med kläder och annat med

    Grattis till tredje pojken!

  • FruKF

    Jag har också tre pojkar, minstingen är fem månader och de äldre fyller 5 och 3 i början av nästa år.

    Jag är väldigt glad över mina tre gossar och har inte fått några kommentarer om en tjej faktiskt. Tror inte jag heller inbjuder till det direkt och vi var rätt tydliga med att vi gärna ville ha en pojke till när jag var gravid med trean. Jag när inte heller några prinsessdrömmar, så jag tycker det är kul att det är tre av samma kön. Är själv uppväxt med två systrar och tyckte det var bra att vi var samma.

    De kommentarer jag fått kring våra tre pojkar är mer av karaktären, oj oj oj, som om det är mkt jobbigare med tre barn just för att de är tre killar. Och det vet jag inte om det är, just nu är det för det mesta alldeles underbart!

    Tråkigt att folk utgår från att man vill ha flicka efter pojkar. Vi har haft en del tråkigheter med förlorade barn etc i vår närhet de senaste åren och detta har stärkt min glädje och tacksamhet över att jag fått mina tre fina pojkar, att ingen av dem är flicka är helt irrelevant!

  • Stora My

    När jag väntade tredje barnet fick jag ofta kommentarer "nu kommer väl flickan " Ut kom pojke nr 3. Nu väntar jag fjärde barnet och vi har kollat att det är en liten pojke i magen. Jag får lika många kommentarer nu men skrattar bara och säger att det är en pojke. Det blir vad det blir och man längtar ju efter ett barn, inte ett kön. Jag skulle också vilja ha en flicka men däremot vet jag inte om det blir fler barn.

  • 2pågar

    Jag har oxå triss i pojkar :)

    Dom är 5 år, 3 år och minsta på 10 månader.

    Får oxå kommentarer om att ni måste ju försöka tills ni får en flicka ! Hoppas de blir fjärde gången gillt för er.... Osv.

    Vi är nu gravida med nr 4 så får se om de blir en fjärde grabb till sommaren! Inte mej emot - jag är en pojkmamma känner jag!

  • Flickan och kråkan

    Vi har tre pojkar i åldern 1-7 år. Kön har aldrig haft betydelse för oss. De är våra älskade barn, som råkar vara pojkar . Vi är helt färdiga så inga fler av något kön .

  • Lovecreature

    Jag väntar min tredje pojk. Triss i pojkar. Min man får sin andra pojk. (Hans första är inte i livet). Han har en dotter sen tidigare. Så jag får skämma bort henne med rosa klänningar i stället. Men ska jag vara ärlig så hade jag velat ha en egen tös.

    Samtidigt som det egentligen inte spelar någon roll. Bara barnet mår bra och är frisk. :)

  • Vår och sommar

    Åh vad roligt med så många svar i tråden!

    När jag läser om er som redan har tre söner längtar jag lite extra mycket efter vår tredje

  • Vår och sommar
    Stora My skrev 2014-12-17 09:03:54 följande:

    När jag väntade tredje barnet fick jag ofta kommentarer "nu kommer väl flickan " Ut kom pojke nr 3. Nu väntar jag fjärde barnet och vi har kollat att det är en liten pojke i magen. Jag får lika många kommentarer nu men skrattar bara och säger att det är en pojke. Det blir vad det blir och man längtar ju efter ett barn, inte ett kön. Jag skulle också vilja ha en flicka men däremot vet jag inte om det blir fler barn.


    Grattis till son nr 4! Wow!
  • yellow88

    Jag har också 3 pojkar, de är 4,3 och 1 år :) Vi har tagit reda på könet med alla och fått rätt tråkiga kommentarer om deras kön.. Första var det ju ingen som sa något, med andra tyckte folk det var tråkigt och att vi skulle "försöka" igen.. Sen med tredje så var det någon som sa "hoppas de såg fel på ultraljudet". Får fortfarande höra lite om att vi borde försöka igen, men för oss räcker det med tre barn och faktiskt så önskade jag lite i smyg att det skulle bli en tredje pojke för att de två jag redan hade verkligen är världens finaste (enligt mig då, den partiska mamman) . Är väldigt smidigt att kunna ärva kläder osv..

    Har en syster som fick sin andra pojke för 3 månader sen och hon pratar redan om att bli gravid och att det bara måste vara en flicka den gången. Har försökt förklara för henne och även andra att det inte är så stor skillnad på könen utifrån mina erfarenheter. Mina barn älskar att leka med allt, de pärlar, leker med bilar, syr på sykort, målar, pysslar.. de gör allt helt enkelt.  

    Blev väldigt långt, men det jag ville säga var att jag tycker det är jätteroligt med mina tre killar och jag är inte något ledsen över att jag inte fått någon flicka :)


    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
Svar på tråden Triss i pojkar