• Anonym (Sambo)

    Sambo åker bort över nyår! Behöver ta mig igenom den veckan.

    Min sambo åker bort efter jul med sina kompisar för att fira nyår utomlands. De är ett gäng på fyra personer som åkt förut på resor ihop. Jag mår egentligen jättedåligt över det här för att jag känner mig bortvald på en högtid. Men försöker att bita ihop för lugnets skull. När jag sagt något blir jag tjatig menar han och missunnsam. Jag vill lära mig att ta mig igenom såna här händelser för jag vill unna honom men jag är rädd att han ska glömma mig där borta.

    Det gäller bara 10 dagar men det känns som en evighet.

    Hur skulle ni tänka? Kan ni snälla komma med tips så jag kan lära mig tänka om för just nu har jag bara panikångest.

  • Svar på tråden Sambo åker bort över nyår! Behöver ta mig igenom den veckan.
  • NKmamma

    Hur länge har ni varit ihop?
    Hur gamla är ni?
    Har han på något sätt visat att han inte vill vara tillsammans med dig längre?

  • Tow2Mater

    Har du en kompis du kan spendera en vecka med? T ex åk till fjällen och åk skidor, då går tiden fort.

  • Anonym (Sant!!!)

    Du ÄR bortvald och kan räkna med att han kommer antingen knulla andra eller strula med andra. Tyvärr,

  • Anonym (Sambo)

    Han har verkligen inte visat att han inte vill vara med mig. Tvärtom så säger han att han ångrar resan lite och att han vill leva livet med mig. Det är mina hjärnspöken och rädsla bara att han ska klanta sig, glömma mig osv.

    Och hur klarar jag mig en vecka utan honom...

  • Anonym (Sambo)

    Vi är 30 och 31, varit tillsammans i nio månader.

  • Anonym (A)

    Har ni lika mycket vänner? Är det rättvist hemma med ekonomi, hushållsarbete mm?

  • Anonym (Tillit?)

    Det låter som inte du litar på honom helt? Han säger att han ångrar resan, men gjort är gjort, unna honom det och våga lita på honom? Känner du dig bortvald eller är du rädd att han ska hitta på något "hyss"? Ett tips är att våga berätta för honom om dina rädslor men samtidigt att du vill lita på honom och önskar honom en trevlig resa och att du kommer sakna honom. Vad är det som gör att du inte litar på honom? Du skriver att ni varit tillsammans i 9 månader och samtidigt kan man läsa mellan raderna att du inte litar på honom, det låter inte något vidare bra, tillit är viktigt i en relation... :S 

  • N3NN3
    Anonym (Sambo) skrev 2014-12-16 22:32:58 följande:

    Han har verkligen inte visat att han inte vill vara med mig. Tvärtom så säger han att han ångrar resan lite och att han vill leva livet med mig. Det är mina hjärnspöken och rädsla bara att han ska klanta sig, glömma mig osv.

    Och hur klarar jag mig en vecka utan honom...


    Vad är anledningen till att du inte följer med?

    Är det en killresa eller? Var ska de?
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Sambo) skrev 2014-12-16 22:34:15 följande:

    Vi är 30 och 31, varit tillsammans i nio månader.


    Då borde han fira era första nyår tillsammans med dig?!? Det stinker något ...
Svar på tråden Sambo åker bort över nyår! Behöver ta mig igenom den veckan.