• Anonym (tack å hej)
    Äldre 17 Dec 06:16
    2678 visningar
    20 svar
    20
    2678

    Meddelandet jag vill skicka om han hör av sig igen

    Jag tyckte om början. Tyckte om DIG och det du skrev. Tyckte om då mobiltelefonen plingade och hoppas alltid att det var du som skrivit ngt som skulle få mig att le. Tyckte om då du blev svår att nå på sociala medier, och jag letade upp ditt mobilnummer men vågade inte sms:a med risk för att verka som en stalker - också plötslig sms:ar DU mig! Snacka romantisk!!

    Tyckte om första gången vi pratade med varandra. Tyckte om din röst och din dialekt och det du sa. Tyckte om första (och enda) gången vi sågs, tyckte om din doft, dina ögon och ditt leende. Tyckte om första kyssen och hur överraskand jag blev. Tror ingen påverkat mig så... Tyckte om sexet. Oooooh SOM jag tyckte om det!

    But thats it. Efter det har du blivit kall och dryg och kylig mot mig. Och jag känt mig billig och utnyttjad. Har du nånsin känt dig så? Det är inte så trevligt kan jag intyga. Du har avslutat all kontakt med mig TVÅ GÅNGER. Då du hörde av dig igen andra gången blev jag glad men osäker, kunde inte lita på dig över huvudtaget. Och fick rätt.

    Kände på mig att du nu skulle ta kontakt ännu än gång (även fast du bad om att få bli lämnad ifred sist. Konstig ekvation då det ALLTID varit du som tagit kontakt).

    Men jag tycker inte om dig längre. Så vill be dig att lämna MIG ifred. Tack å hej!"

    Är osäker på slutet och blir nog att finslipa lite på det OM han nu skulle höra av sig igen...

  • Svar på tråden Meddelandet jag vill skicka om han hör av sig igen
  • Äldre 17 Dec 06:22
    #1
    +1

    Jag skulle nog vilja påstå att han inte kommer bry sig ett skit. Den där långa texten är bara för dig själv och för att du ska känna dig bättre.

    Ett bättre meddelande skulle kunna vara "nej" "nej, tack" "jag vill inte att du kontaktar mig igen" osv. Håll det kort så blir det mer effektivt och mindre patetiskt.

  • Äldre 17 Dec 06:25
    #2

    Så himla synd att lägga tid på detta! Jag förstår att du är besviken, men varje minut du funderar på hämnd, "slösar" du på din tid. Konstatera att han var en gris. Släpp honom!

  • Anonym (Marek­)
    Äldre 17 Dec 07:55
    #3

    Fattar inte? Tänker du skicka detta i alla fall eller i fall han hör av sig till dig? Du antar att han kommer höra av sig till dig för att han gjorde det tidigare och då vill du vara väl förberedd? Jag tycker du borde sluta spendera så mycket tid på honom. Och om du nu absolut vill berätta för honom hur du känner, lite mindre patetiskt skulle vara en bra början.


    lin08 skrev 2014-12-17 06:25:20 följande:

    Så himla synd att lägga tid på detta! Jag förstår att du är besviken, men varje minut du funderar på hämnd, "slösar" du på din tid. Konstatera att han var en gris. Släpp honom!


    Hur kan du veta att han var en gris? Tror du allvarligt att ts har berättat allting här? 
     
  • Anna Hady
    Äldre 17 Dec 08:11
    #4

    Du verkar inte särskilt konsekvent TS, främst med tanken på hur mycket tid du lägger på själva meddelandet. Nu är jag kvinna och inte man, men om jag skulle få något sådant skulle jag uppleva detta som "jag skriver nej, men menar ja". Hänger du med? För att berätta för honom att du inte längre är intresserad, krävs det enbart ett enkelt, tack, men nej tack om man nu öht skulle svara, istället för att berätta hur mycket han betydde för dig. Dubbla budskap kommunikation?

  • eslah
    Äldre 17 Dec 08:17
    #5

    Nej du kan absolut inte skicka det där, katastrofalt ärligt sagt. Sedan så kan du inte ha med ordet stalker i ett sms till honom, det är precis det han kommer se dig som om du skickar det där sms:et. Lägg ner och ignorera istället.

  • Anna Hady
    Äldre 17 Dec 08:50
    #6
    eslah skrev 2014-12-17 08:17:50 följande:

    Nej du kan absolut inte skicka det där, katastrofalt ärligt sagt. Sedan så kan du inte ha med ordet stalker i ett sms till honom, det är precis det han kommer se dig som om du skickar det där sms:et. Lägg ner och ignorera istället.


    Tragiskt egentligen TS. Har aldrig tidigare träffat någon som "förbereder" sig på " ifall han" skulle kunna höra av sig. Du har tydligen inte alls avslutat med honom fast du låtsas. Antingen vill du fortfarande vara ihop med honom eller så vill du inte ha med honom å göra fler gånger. Om så är fallet behöver du knappast förklara dig för honom. Ödsla bort din tid på något som du kan njuta av istället då.
  • Anonym (tack å hej) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 10:18
    #7

    Tack för era tips och "råd". Vet som sagt inte om han kommer att höra av sig igen men hans mönster hittills tyder på det och jag ville bara få ur mig detta ur systemet. Hade också egentligen bara tänk skriva "Inte intresserad" eller nått likn.

    Men det kan vara nyttigt att få ur vissa ord och tankar för att kunna släppa och gå vidare. Men det behöver jag ju inte berätta för er va? Ni är ju über-perfekta super-människor som aaaaaldrig är "patetiska" eller "låtsas" och kan gå vidare men er stroppiga näsa i vädret huuuuuur enkelt som helst just för att ni antagligen är så uppe i erat eget ego att ni är osårbara. Grattis!

  • nymedl­em
    Äldre 17 Dec 10:37
    #8

    Om han får det där meddelandet så kommer det verkligen vara en riktig ego boost för honom.

    Det enda han kommer tänka är att du fortfarande trånar efter honom. Svara inte alls är det bästa, detta oavsett om du vill ha honom eller ej.

    Uppdatera gärna och lycka till!

  • Anonym (Lo)
    Äldre 17 Dec 10:43
    #9

    Vill inte vara elak, men jag tror inte han ids läsa det och gör han det kommer han bara att tro att du fortfarande vill ha honom. Vilket jag också gör, varför annars lägga ned så mycket energi på honom ifall han hör av sig?

  • Anonym (Marek­)
    Äldre 17 Dec 10:56
    #10
    Anonym (tack å hej) skrev 2014-12-17 10:18:42 följande:

    Tack för era tips och "råd". Vet som sagt inte om han kommer att höra av sig igen men hans mönster hittills tyder på det och jag ville bara få ur mig detta ur systemet. Hade också egentligen bara tänk skriva "Inte intresserad" eller nått likn.

    Men det kan vara nyttigt att få ur vissa ord och tankar för att kunna släppa och gå vidare. Men det behöver jag ju inte berätta för er va? Ni är ju über-perfekta super-människor som aaaaaldrig är "patetiska" eller "låtsas" och kan gå vidare men er stroppiga näsa i vädret huuuuuur enkelt som helst just för att ni antagligen är så uppe i erat eget ego att ni är osårbara. Grattis!


    Hör du inte själv hur det låter. Du väntar på att han ska höra av sig för att berätta för honom att han inte ska höra av sig med finslipna text självklart. 
  • Anonym (Madde­)
    Äldre 18 Dec 08:03
    #11

    Skriv bara såhär:

    Du har blivit kall och dryg och kylig mot mig. Och jag känt mig billig och utnyttjad. Har du nånsin känt dig så? Det är inte så trevligt kan jag intyga. Du har avslutat all kontakt med mig TVÅ GÅNGER. Då du hörde av dig igen andra gången blev jag glad men osäker, kunde inte lita på dig över huvudtaget. Och fick rätt.

    Kände på mig att du nu skulle ta kontakt ännu än gång (även fast du bad om att få bli lämnad ifred sist. Konstig ekvation då det ALLTID varit du som tagit kontakt).

    Men jag tycker inte om dig längre. Så vill be dig att lämna MIG ifred. Tack å hej!"

    Skippa det första ett tips bara!

  • Anonym (tack å hej) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 08:41
    #12
    Anonym (Madde) skrev 2014-12-18 08:03:19 följande:

    Skriv bara såhär:

    Du har blivit kall och dryg och kylig mot mig. Och jag känt mig billig och utnyttjad. Har du nånsin känt dig så? Det är inte så trevligt kan jag intyga. Du har avslutat all kontakt med mig TVÅ GÅNGER. Då du hörde av dig igen andra gången blev jag glad men osäker, kunde inte lita på dig över huvudtaget. Och fick rätt.

    Kände på mig att du nu skulle ta kontakt ännu än gång (även fast du bad om att få bli lämnad ifred sist. Konstig ekvation då det ALLTID varit du som tagit kontakt).

    Men jag tycker inte om dig längre. Så vill be dig att lämna MIG ifred. Tack å hej!"

    Skippa det första ett tips bara!


    Tack :)
  • Anonym (Marek­)
    Äldre 18 Dec 09:53
    #13
    Anonym (Madde) skrev 2014-12-18 08:03:19 följande:

    Skriv bara såhär:

    Du har blivit kall och dryg och kylig mot mig. Och jag känt mig billig och utnyttjad. Har du nånsin känt dig så? Det är inte så trevligt kan jag intyga. Du har avslutat all kontakt med mig TVÅ GÅNGER. Då du hörde av dig igen andra gången blev jag glad men osäker, kunde inte lita på dig över huvudtaget. Och fick rätt.

    Kände på mig att du nu skulle ta kontakt ännu än gång (även fast du bad om att få bli lämnad ifred sist. Konstig ekvation då det ALLTID varit du som tagit kontakt).

    Men jag tycker inte om dig längre. Så vill be dig att lämna MIG ifred. Tack å hej!"

    Skippa det första ett tips bara!


    Du blir definitivt TS favorit, kan jag lova dig. Tycker ni inte att det låter lite löjligt att förbereda en hel monolog ifall han som ni inte längre vill ha att göra med kanske skulle kunna höra av sig? TS, jag tycker att du har ganska mycket att berätta för ditt ex. Varför inte göra det utan att han hör av sig? Det kanske skulle kunna hjälpa dig att kunna avsluta och gå vidare? Han kommer inte höra av sig fler gånger.

    Och nej, jag tror inte på dig om du skriver ikväll att han hörde av sig till dig.
  • Anonym (Madde­)
    Äldre 18 Dec 11:35
    #14

    Jag antar att ts är väldigt förälskad i denna kille? Då gör man saker man inte borde och jag tänker nu ur hennes situation! När jag själv blivit dumpad har jag varit cool lugn och sagt: Jaha vad synd att jag inte var rätt för dig! Och då har de blivit lite paffa och kanske tänkt: jaha hon verkade inte bli så ledsen skönt! Men i själva verket har man gråtit efteråt men bitit i hop! Om nu ts kännt sig utnyttjad tycker jag hon ska få säga det om hon vill?? Men det absolut bästa är att spela stenhård mot den som sårar!

    Man ska ju definitivt inte skriva hur bra personen var och hur snygg, bra och shyst han var innan han sårade? Tycker inte jag iaf, och det verkade som att ts ville få ur sig lite..

  • Anonym (m)
    Äldre 18 Dec 11:46
    #15

    jag förstår dig men jag vet också att det inte hjälper ett dyft att "skriva av sig" och skicka. Du kan skriva av dig här, eller i en dagbok eller till en kompis men skicka INTE det där. Om han hörde av sig kanske jag inte skulle svara alls. På ett sätt är det det tydligaste och kallaste, och ge tillbaka lite på hans eget vis så att säga

    Eller möjligen bara skriva "varför hör du ens av dig. Sluta med det" 

  • Anonym (tack å hej) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 12:55
    #16
    Anonym (Marek) skrev 2014-12-18 09:53:18 följande:

    Du blir definitivt TS favorit, kan jag lova dig. Tycker ni inte att det låter lite löjligt att förbereda en hel monolog ifall han som ni inte längre vill ha att göra med kanske skulle kunna höra av sig? TS, jag tycker att du har ganska mycket att berätta för ditt ex. Varför inte göra det utan att han hör av sig? Det kanske skulle kunna hjälpa dig att kunna avsluta och gå vidare? Han kommer inte höra av sig fler gånger.

    Och nej, jag tror inte på dig om du skriver ikväll att han hörde av sig till dig.


    Hahaha xD Så TUUUR att du har alla svaren på allt!
  • Anonym (tack å hej) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 12:57
    #17
    Anonym (m) skrev 2014-12-18 11:46:32 följande:

    jag förstår dig men jag vet också att det inte hjälper ett dyft att "skriva av sig" och skicka. Du kan skriva av dig här, eller i en dagbok eller till en kompis men skicka INTE det där. Om han hörde av sig kanske jag inte skulle svara alls. På ett sätt är det det tydligaste och kallaste, och ge tillbaka lite på hans eget vis så att säga

    Eller möjligen bara skriva "varför hör du ens av dig. Sluta med det" 


    Jo. Det blir nog ngt i den stilen. För hur som haver så finns det inte plats för en velig och egoistisk player i mitt liv... Men som sagt, skönt att få det ur sig på ngt vis iaf.
  • nymedl­em
    Äldre 18 Dec 13:27
    #18

    Ts. Jag tror de flesta tjejer har varit i din sits, jag har det och jag förstår dig till 100%. Man måste få ur sig det man känner. Bra dock att du inte skickar till honom. Tystnad är det bästa.

    Vill du fortfarande ha honom så kan du messa efter ett par veckor.

  • Anonym (Marek­)
    Äldre 18 Dec 15:24
    #19
    Anonym (tack å hej) skrev 2014-12-18 12:55:02 följande:
    Hahaha xD Så TUUUR att du har alla svaren på allt!
    Otuuuuuur då att du inte fattar någonting. Men jag önskar dig lycka till i varje fall. 
  • Anonym (Marek­)
    Äldre 18 Dec 15:29
    #20

    PS. TS du borde äntligen ändra dina inloggningsuppgifter på FL.

Svar på tråden Meddelandet jag vill skicka om han hör av sig igen