• Anonym (Kaffedraken)

    Hur gammal var du när du blev förälder?

    Tänkte att det kan vara roligt att se hur olika det egentligen är! Hur gammal var du när du blev mamma/pappa och hur gammal är du nu? Känner du dig nöjd med den ålder du var? 

    Jag var 17, 19 och 21. Fyller 30 i januari :) Jag hade inte velat vara en dag äldre än jag var när mina tjejer föddes!

  • Svar på tråden Hur gammal var du när du blev förälder?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fyllde 24 år 3 veckor efter dottern föddes. Jag är gravid igen och kommer vara 27 år när nr2 kommer om allt går som det ska.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var 21 år, 22 år och i påsk kommer 3:an. Då är jag 25 år.
    Pga missfall hann jag fylla 21, kunde varit 20, men jag är ändå nöjd med min ålder när jag blev förälder.
    Målet var att hinna få mina barn (3 st) innan jag blev 25 år. Nu kommer sista medan jag är 25 år, så det blev ändå som jag tänkte.
    Hade tur att jag träffade rätt man direkt =)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var 26 (precis som min sambo) och snart fyller jag 28. Sonen blir snart 1,5 år och någon gång under nästa år ska vi börja försöka få till ett syskon. Längtar! ? För oss var det också perfekt ålder, hade inte kunnat bli bättre.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var 20, skulle fylla 21 en månad efter att min dotter föddes.


    Idag är jag 22 och ångrar inte alls att jag blev mamma då :) Man växer in i rollen och det behöver man göra trots att man är äldre än i "20 års åldern" vilket vissa kan tycka är ungt. :P


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stjärnebo skrev 2014-12-17 13:31:55 följande:

    Jag var 20, skulle fylla 21 en månad efter att min dotter föddes.


    Idag är jag 22 och ångrar inte alls att jag blev mamma då :) Man växer in i rollen och det behöver man göra trots att man är äldre än i "20 års åldern" vilket vissa kan tycka är ungt. :P


     


    Ja visst är det så, jag håller med. Man växer helt klart in i rollen som förälder! 
    Jag tycker det är så roligt när man pratar om att människor kan se så olika på vad som är ''ungt och inte'' :) Jag som hade fått tre barn vid 21 tycker ju inte att 21 är ungt att få ex första barnet då, om du förstår hur jag menar. Häftigt och undebart att man kan leva så olika liv :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fyllde 34 när första dottern var 4 dagar och fyllde 36 3 månader efter andra dottern föddes.


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Kaffedraken)

    35+ och för mig var det en perfekt ålder, hade inte velat vara yngre. Mina flesta vänner var ungefär i den åldern när den första kom. så gott som alla hade paserat 30.
    När vi var kring 20 så pluggade de flesta eller var på väg att börja plugga.

Svar på tråden Hur gammal var du när du blev förälder?