• Jätteförvirrad

    Fult plastgolv, kan man på något billigt sätt byta??

    Hej!

    Min lägenhet har ett fult plastgolv..

    Har ni något billigt tips på hur man kan byta?

    Har för mig att man kan klistra på plattor rakt över heltäckningsmattan och sedan bara ta bort dom när man ska flytta, någon som hört talas om det?

    Ge mig gärna ett namn på vad det kallas och kanske en länk om ni orkar!

    Eller har ni något annat, bättre tips?

    Jag varken kan eller har råd att renovera golvet totalt, utan en billig och lätt lösning!

  • Svar på tråden Fult plastgolv, kan man på något billigt sätt byta??
  • fröet2015

    Klistra på, undrar just hur golvet ser ut efter det? Är det hyresrätt eller bostadsrätt?

  • Fia 28

    Förutsatt att det är plastmatta och inte heltäckningsmatta du har (du skrev om båda) så går det att lägga laminatgolv rakt över. Finns ju både billigare och dyrare varianter av laminatgolv.

  • Jätteförvirrad
    Fia 28 skrev 2014-12-17 14:20:58 följande:

    Förutsatt att det är plastmatta och inte heltäckningsmatta du har (du skrev om båda) så går det att lägga laminatgolv rakt över. Finns ju både billigare och dyrare varianter av laminatgolv.


    Hoppsan!

    Menade plastgolv!
  • fröet2015

    Jag hade hellre slängt in en jävligt schysst heltäckningsmatta, men smaken är klart olika. :)

  • Kerubmamman

    tänkt på att kolla hur mycket utrymme som finns under dörrar osv. Vi hade aldrig kunnat lägga laminatgolv utan att ta bort den gamla mattan, eftersom badrumsdörren inte hade gått att öppna..


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Fia 28
    Kerubmamman skrev 2014-12-17 18:28:04 följande:

    tänkt på att kolla hur mycket utrymme som finns under dörrar osv. Vi hade aldrig kunnat lägga laminatgolv utan att ta bort den gamla mattan, eftersom badrumsdörren inte hade gått att öppna..


    Går att hyvla av dörren ltie nertill om det är trädörr, men det kanske itne är tillåtet i en hyreslägenhet.
  • Fia 28

    Men vinylplattor fäst ju med självhäftande lim, så det blir nog svårt att ta bort det sen, om det ens är möjligt.

  • Flizus

    Jag har upplevt en plastmatta målad i mintgrön nyans. Att måla en plastmatta är inget jag skulle rekommendera.

  • Josephine96

    Köp stora fina mattor som täcker stora ytor av golven istället. Trevligare för grannarna eftersom det absorberar oväsen plus att det är enklare. Men vad är det för fel med plastgolv? 5 av 6 rumsytor i min lägenhet är beig plastmattor och visst är de fula men det är inte världens undergång... Kompensera det med att skaffa fina tapeter istället.

Svar på tråden Fult plastgolv, kan man på något billigt sätt byta??