• Anonym (Orolig)

    Gravid och ont i magen

    Hej. Är gravid i v 25 (24+5) och har under senaste veckorna haft väldigt ont i magen vid tre tillfällen. Vid första tillfället fick jag komma till min barnmorska och vi tog urinprov och lyssna på hjärtljudet. Allt såg fint ut. Nu har jag haft ont i ca 18 timmar, kommer och går i intervaller. Det är svårt att förklara smärtan. Det är lite som magknip men ändå inte. Smärtan vandrar på olika ställen i magen och just nu är den i mellangärdet och sen längst sidorna vid "attackerna". Tänker om det är förstoppning eller att livmodern växer? Blir ju dock orolig att något är fel! Min bm sa att smärtan inte är något att oroa sig över så länge jsg inte blöder eller känner att det trycker på neråt- har varken blödigt eller känt det trycket. Hon menar att set är det tysta och lugna i msgen man ska oroa sig för. Jag känner bebisen sparka precis som vanligt så jag vet alla fall att den är vid liv, vilket är otroligt skönt.

    Har du några tankar om vad smärtan kan bero på? Känns nästan som någon tar tag i nagen och vrider om på något vis, svår smärta att beskriva och den är inte liks intensiv hela tiden utan kommer och går. Har haft lite svårt stt sitta ner idag då jag tycker att det gjort mer ont i magen då.

  • Svar på tråden Gravid och ont i magen
  • Anonym (Orolig)

    Har inte lika ont nu, känns bara ex imorse, och jag känner att bebisen sparkar. Behöver jag ändå ringa? Man känner sig så fjollig.

Svar på tråden Gravid och ont i magen