• Anonym (Mamma till argt barn)
    Äldre 17 Dec 16:07
    50060 visningar
    113 svar
    113
    50060

    All personal på dagis slutar pga mitt barn

    Är förtvivlad! Mitt 4-åriga barn går på ett dagis på dagarna, började där som 1-åring och har hela tiden haft samma personal. Idag fick jag veta att alla ska byta dagis och börja jobba på ett annat nytt. Anledningen är att de sökt hjälp för min son men får ingen hjälp och nu mår de inte bra. Min son har ett explosivt sätt enligt dem. Slåss, kastar, gapar mycket, ifrågasätter alla regler. Jag vet att han tycker om dem så detta kommer bli jobbigt för honom. Vad kan jag göra? Det kommer bli nya vikarier tills ny personal är anställd. Någon som varit med om detta?

  • Svar på tråden All personal på dagis slutar pga mitt barn
  • Anonym (?)
    Äldre 17 Dec 16:10
    #1

    Jag förstår inte, är detta första gången du hör talas om detta?

    Jag tror att ni har större problem än att din son kommer sakna personalen...

  • Äldre 17 Dec 16:11
    #2

    Har DU också sökt stöd åt honom? På bup eller liknande? Annars är det väl hög tid att göra det nu.

    I övrigt är det nog inte så mycket du kan göra. Du kan ju inte tvinga personalen att jobba kvar.

  • Anonym (Mamma­till3)
    Äldre 17 Dec 16:12
    #3

    Men du måste ju fått höra detta tidigare , han har ju ändå gått där i 3 år!

    Och att ditt barn kommer sakna personalen är nog inte det du ska tänka på i detta fallet!

    Det är ju just pga av ditt barn som personalen slutar..... Har du försökt få hjälp? Har du ej sett detta själv hemma ?

  • Anonym (Mamma till argt barn) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 16:14
    #4

    Jag har hört hur han slår dem och gör tvärtemot alltid sedan han var liten, men det blir värre. Jag har nog inte tagit det på allvar om jag ska vara ärlig, tänkt att de kan hantera det.

  • Anonym (Mamma till argt barn) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 16:16
    #5

    Han har ett explosivt humör, men hemma kan vi hantera det men de säger att det inte fungerar på dagis. De hade nu sökt hjälp del av dag 6 timmar men fått avslag.

  • Äldre 17 Dec 16:17
    #6
    Anonym (Mamma till argt barn) skrev 2014-12-17 16:14:17 följande:

    Jag har hört hur han slår dem och gör tvärtemot alltid sedan han var liten, men det blir värre. Jag har nog inte tagit det på allvar om jag ska vara ärlig, tänkt att de kan hantera det.


    Slår han dig och andra också eller är det bara dagispersonalen?
  • Anonym (Mamma till argt barn) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 16:22
    #7

    han slår dem, vikarier, barnen, andra barns föräldrar. Han får utbrott mot oss hemma också. Jag ger. honom något. De säger att de inte arbetar så på dagis.

  • Anonym (inte vettig­t)
    Äldre 17 Dec 16:24
    #8

    Det här låter inte vettigt. Det är ju inte bara ditt barn som berörs av att hela personalstyrkan byts ut, utan alla barn. A L L A barn förlorar sin trygghet. Jag tänker spontant att det är en protesthandling från personalen för att betona hur viktigt det är att de får resurser. Att rektor har låtit problemen fortgå utan att se till att någonting görs verkar inte rimligt.

  • Äldre 17 Dec 16:25
    #9

    Vad ger du honom? Leksaker? Godis?

    Jag tycker att du ska söka hjälp åt honom. Du kan inte låta honom fortsätta slåss. Kanske har han andra svårigheter också?

  • Äldre 17 Dec 16:25
    #10

    Men käre värld, hur kan de inte ha fått en resurs till din son efter vad jag läser här? Det låter helt galet. Jag tror att du ts måste öppna ögonen och ta hjälp utifrån också.

Svar på tråden All personal på dagis slutar pga mitt barn