• Anonym (S)

    Sår i tarmen?

    Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag är vuxen och borde inte tycka det här är så pinsamt som jag tycker, man jag gör det. Det är pinsamt samt att jag blir lite orolig för vad jag kan komma att måsta genomgå för undersökningar.

    Jag är gravid i vecka 15. Börjar med det eftersom allt möjligt verkar kunna bero på graviditet. Jag har mått väldigt illa och mår fortfarande väldigt illa och det leder till att jag inte kan äta vad som helst. Knappt något. Lever på rostbröd, hårdbröd, hotdogs, jordgubbskräm och mängder med äpplen. Jag är mer eller mindre hård i magen jämt, men har lite koll på toalettbesöken och tycker att det fungerat hyfsat bra.

    När jag vaknade imorse så var jag dock väldigt nödig och gick då på toa. Jag var hård, men det kändes som en mer ordentlig tömning än vanligt. När jag torkade mig så såg jag lite blod på pappret. Det har hänt förut och jag tänker att det beror på att det spricker lite. Det gör inte ont eller så och försvinner direkt.

    Men.. Nu till det fruktansvärda. Flera timmar senare så rumlar magen till och jag skyndar på toa. Är jättelös och sitter en stund. Jag tänkte just då att det mest var bra eftersom jag oftast är hård. Men sen när jag skulle torka mig så var det mer blod än vanligt på pappret och blodklumpar. Toan var alldeles blodig. Jag är 100% säker på att det kommer från rumpan.

    Så.. Jag känner till alla skräckhistorier men vad jag undrar är först om någon varit med om något liknande. Sen undrar jag vad ni tror om att det kanske var den första hårda avföringen som rivit upp ett eller flera sår som nu håller på läka och därav blodklumparna/koaglet? Är det ens möjligt eller griper jag bara efter halmstrån för att slippa söka hjälp?
  • Svar på tråden Sår i tarmen?
Svar på tråden Sår i tarmen?