• Camilla89

    Är moderaterna smyg rasister?

    Efter att följt allt för att citera vår statsminister käbbel om SD så undrar jag inte om man kan kalla moderaterna för främlings fientligt parti?

    Dom kommuner som har haft moderat styre är ju dom en div medier som tagit emot minst flyktingar. Motivering brukar lyda ungefär : vi har fult i kommunen.

    Det är ju liknade vad SD vill mena, att det är fult i landet (och ja jag vet att dom respektive partierna har andra åsikter med och att SD är fler tänkta "åtgärder" emot flyktingar.

    Och psst varför är det nästa bara anti rasist rörelsen som ständigt ref till begreppet ras? Vi är väl alla människor med olika etniska bakgrunder? Olika raser är kor grisar fåglar ETc

  • Svar på tråden Är moderaterna smyg rasister?
  • Gert

    Deras partiledare Fredrik Reinfeldt pratar om att öppna era hjärtan, men det tar stopp i kommunerna där hans eget parti styr. Moderaterna = Hycklare!


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Habd)

    De enda som inte är smygrasister är de som är ärliga med att de är rasister.

  • Anonym (Städvillig)
    Camilla89 skrev 2014-12-17 18:03:20 följande:

    Efter att följt allt för att citera vår statsminister käbbel om SD så undrar jag inte om man kan kalla moderaterna för främlings fientligt parti?

    Dom kommuner som har haft moderat styre är ju dom en div medier som tagit emot minst flyktingar. Motivering brukar lyda ungefär : vi har fult i kommunen.

    Det är ju liknade vad SD vill mena, att det är fult i landet (och ja jag vet att dom respektive partierna har andra åsikter med och att SD är fler tänkta "åtgärder" emot flyktingar.

    Och psst varför är det nästa bara anti rasist rörelsen som ständigt ref till begreppet ras? Vi är väl alla människor med olika etniska bakgrunder? Olika raser är kor grisar fåglar ETc


    Trist att det är så fult i moderatstyrda kommuner, men är du säker på att det stämmer?
    Jag var nyligen och hälsade på i Nacka (M-styre) och det var jättefint där. Jag kan rekommendera Skurusundet - fantastiskt fint, tyckte jag.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-17 18:07:07 följande:

    Deras partiledare Fredrik Reinfeldt pratar om att öppna era hjärtan, men det tar stopp i kommunerna där hans eget parti styr. Moderaterna = Hycklare!


    Så du ser det inte som logiskt att ett parti på 23 procent rymmer olika åsikter?
  • Haskel

    Jag bor i ett stort hus. Men jag vill inte att det flyttar in massa flyktingar i mitt hus, så länge jag bor här.

    ÄR JAG RASIST/NAZIST, DÅ ???

    (Ska tillägga att jag inte vill att några okända "Svenskar" flyttar in hos mig heller)

  • Robert 832

    Jag måste bara påpeka att jag tror du har blandat ihop ras med art ts. Skillnaden mellan kor och grisar är inte ras utan art.

    Med det sagt så blir ingen rasist för att de påpekar hur en situation ser ut. Om moderatstyrda kommuner säger att det är fullt så är det med ganska stor sannolikhet så och kan lika gärna bero på att deras generösa flyktingpolitik är mest aktiv i kommuner där just moderaterna styr.

  • Sensitiveguy
    Haskel skrev 2014-12-18 20:23:54 följande:

    Jag bor i ett stort hus. Men jag vill inte att det flyttar in massa flyktingar i mitt hus, så länge jag bor här.

    ÄR JAG RASIST/NAZIST, DÅ ???

    (Ska tillägga att jag inte vill att några okända "Svenskar" flyttar in hos mig heller)


    Det kallas "värna din egendom".
  • Butterscotch
    Camilla89 skrev 2014-12-17 18:03:20 följande:

    Dom kommuner som har haft moderat styre är ju dom en div medier som tagit emot minst flyktingar. Motivering brukar lyda ungefär : vi har fult i kommunen.


    Spontant vill jag gissa att de kommuner som är högerstyrda ligger i lite mer välbärgade, mer tätpopulerade områden. Där är det troligt att det redan råder bostadsbrist. De kommuner som tagit emot flest flyktingar är troligtvis sossestyrda kommuner i glesbygdsområden, där man i princip river fastigheter för att de står och förfaller när ingen bor där. De har mer plats och kan alltså ta in fler flyktingar.

    Verkar rimligt?
  • Sensitiveguy

    Undra hur nazister smyger, förresten. "Smyg rasister".

  • MEE83

    Man måste ha någonstans att placera familjerna/individerna. Det görs genom att man plockar lägenheter ur allmännyttans fastighetsbestånd.

    Kommunala bostadsbolag i Täby, Danderyd och Nacka osv har sålts av. Det finns ingen allmännytta i dessa kommuner. Det är samma sak för en del andra klassiskt Moderata kommuner. Vaxholm, Lomma osv

Svar på tråden Är moderaterna smyg rasister?