• Anonym (mask)

    Hur vet man om man har mask?

    Jag har idag haft ett väldigt killande eller vad man ska säga runt eller i anus. Känns som det är något som vill ut hela tiden... Har försökt att kolla i spegeln men ser inget. 

    Kan det vara mask? 

  • Svar på tråden Hur vet man om man har mask?
  • Anonym (mask)
    AnnaKG skrev 2014-12-17 20:49:44 följande:

    Kolla i ditt bajs... Inte så mysigt men iaf...


    det har jag gjort men kan inte se något där i. Kliar ff och känns som något kryper ut hela tiden men ser ingenting
  • Anonym (Springmasken)

    Springmask kan vara knepigt att få syn på men om det precis brutit ut. Den känslan du beskriver är precis så det känns. Det rör sig i ändtarmen och känns som om något vill krypa ut hela tiden. Vidrigt är det!

    Springmasken är mest aktiv på kvällar och nätter. Jag ser att du skrev nu på morgonen så det kan vara så att du får syn på en rackare först ikväll. Det är inte alls enkelt att få syn på maskarna i avföringen som man kan tro. Jag har använt en spegel och tittat efter i rumpan när det kittlats eller känts som om något ville ut. Har det kliat i natt?

    Jag skulle behandla med Vanquin maskmedel, receptfritt på apoteket. Det måste ändå gå genom kroppen innan det tar död på maskarna så det går inte i ett nafs direkt. Sedan är det bara att börja tvätta och städa. Har du barn? Har en familjemedlem mask så är risken väldigt stor att alla i familjen blivit smittade...

  • Anonym (C)

    Maskarna är ljusskygga så man får vänta tills sista sekunden innan man tänder lampan för att ha en chans.
    Min son, när han var riktigt liten (blöjåldern) har haft mask flera gånger. Det har inte synts i avföringen utan jag har ser några små rackare i själva anus föröka krypa tillbaka in. Har tagit ett par stycken med tops så jag exakt hur de ser ut;
    Som en ca två cm lång, tunn och vit sytråd. Vanguin tabletter finns receptfritt på apoteket, en och masken försvinner direkt. Man tar ytterligare en dos ett par veckor senare för att eliminera risken att man smittat om sig själv.

    Ingen annan i familjen har blivit smittad de gånger sonen haft.

  • Anonym (mask)

    Vi är en familj på 6 stycken men ingen har sagt något om det. Igår kväll var det hemskt, var uppe flera ggr och försökte se någon men inte en enda. 

    Idag har det varit lugnt hela dagen så jag brydde mig inte om att köpa något. Men sen när vi kom hem och hade handlat i em så bröt det ut. Jävla kittlande hela tiden. Så får nog köpa Vanguin i morgon, funkar det för ammande också? 

  • Anonym (mask)

    hur lång tid tar det innan detta kittlandet försvinner efter man tagit första dosen. 

  • Anonym (mask)

    Hela dagen har varit hur lugn som helst. Men sen nu ikväll vid 21 börjas det igen. Och nu vid 22 r stad jag att peta där bak och se om jag fick ut några. Och visar fick jag det. Tre stycken fick jag ut och det kliar fortfarande. D ett är nog fyllt där inne, så i morhon blir det mask medel för hela slanten, nu ska dom jävlarna bort när jag sett dom med.

Svar på tråden Hur vet man om man har mask?