• Anonym (Kaffedraken)

    Blev biten i somras, fortfarande klåda?

    I somras fick jag vad jag trodde var ett myggbett. Fick en knöl som klia. Vet dock inte om det var ett myggbett. Men jag har fortfarande klåda där samt att det är som en liten knöl under huden. Får även ibland två-tre små knölar i området när klådan sätter fart. Har inte klåda jämt, eller också noterar jag inte klådan jämt.

    Vad 17 är detta?

  • Svar på tråden Blev biten i somras, fortfarande klåda?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet bara att det stack till precis som vid myggbett, men såg inte myggan, så kan ek säga säkert.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet bara att det stack till precis som vid myggbett, men såg inte myggan, så kan ek säga säkert.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske blivit en liten ärrbildning av sticket?

    Jag har tex små ärr från gamla knottbett.. De va röda och kliade. Men med tiden så slutade det.

    För att ta tatuering tex, det är ju liksom en ärrbildning efter alla stick, mina kan börja klia plötligt ibland och svullna och bli rött.

    Men för säkerhetsskull kan du ju kolla upp det?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har fortfarande problem med detta och har inte sökt för det. Någon som känner igen detta och kan gissa vad det kan vara?

    Just nu har jag två små prickar och en sönderkliad prick.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Köp någon receptfri allergimedicin på apoteket, typ Kestine eller nåt och kolla om klådan ger med sig. Annars får du kontakta vårdcentralen och utreda närmare.

Svar på tråden Blev biten i somras, fortfarande klåda?