• Anonym (totten)

    Förstår inte vad han vill...

    Jag har haft en enorm barnlängtan i ett par år och tänker på det mest hela tiden. Min sambo däremot är inte lika förtjust av tanken och påstår hela tiden att han inte är redo, han vill plugga klart osv.. Vi har kört på avbrutet samlag i ca tre år men nu på senaste tiden har han kommit i mig ett par gånger, trots att han fortfarande inte vill ha barn än..? De gånger han har kommit i mig har varit 2-3 dagar efter mens och jag har regelbunden cykel. Han vet själv att det finns en liten risk men det är ändå som att han förlitar sig på mig genom att fråga om det är säkert att komma i mig? Jag säger såklart att det är lugnt för jag vill ju så gärna bli gravid men jag kan ju inte med säkerhet veta att det är det!. Sist frågade han om han skulle ta på en kondom, jag sa nej och så var det inget mer med det utan han kom inuti mig istället. 

    Innerst inne hoppas jag att han kanske har börjat ändra sig och "småtestar" lite under "säkra perioder" men det känns ju konstigt att han fortfarande påstår att han inte är redo, då borde han ju vara lite mer försiktig. Skulle jag bli gravid kan han inte komma och påstå att jag har lurat honom eller liknande för jag vet att han har lika stor koll som mig.

    Vad tror ni? Är det så att han kanske vill ha barn nu men att han inte vågar säga det rakt ut för att det blir för verkligt för honom att vi försöker?
    Kan passa på att fråga också hur vanligt det är att bli gravid ett par dagar efter mens? Någon kanske har lyckats med det?

  • Svar på tråden Förstår inte vad han vill...
  • Anonym (01)

    Hej på dig,

    Förstår att du vill så gärna ha barn, men hur som helst måste ni ju vara överens om det och det ska ju kännas rätt för er två.

    Det är ju ett barn som ska komma, en människa, det lilla pyret kräver massa energi ,tid och mest av allt måste man ha ett dussintals med tålamod så om ni inte är överens så kommer det att bli en aning jobbigt.

    Som sagt total fokus blir det ju när man skaffar barn, så det lönar sig att ni är överens från början med att skaffa barn.

    Mitt tips till dig är att prata igenom ordentligt med din kille om detta så  ni båda känner er trygga med beslutet att skaffa ett barn.

    Lycka tillGlad

  • Anonym (totten)

    Jag har försökt prata med honom och då säger han att han inte vill ha barn än och att jag har sagt att det är säkert att han kommer i mig.. Ganska oansvarigt av honom kan jag tycka. Sist nämnde jag att "du vet väl att det det finns en liten risk att spermierna lever kvar i flera dagar och jag vet ju inte exakt när jag har ägglossning" men det var bara som att han viftade bort det som att det inte var någon big deal. Ska prata med honom ordentligt igen, vill han verkligen inte ha barn så får han använda kondom och det vet han!

    Det som är mest konstigt är att vi har varit tillsammans i fyra år och han har varit väldigt noga med kondom eller dra ut den i god tid hela tiden men nu helt plötsligt kommer han i mig utan att ha sagt något om att han är redo för barn eller vill ha barn.

  • Anonym (01)

    Jo men ta ett ordentligt snack med honom, svaret kan ju inte bli mer än ja eller nej, eller hur ?
    Sedan kan du utgå från det svar du får från honom om du ens vill fortsätta ert förhållande eller inte.

    Man kan ju inte tvinga människor att vilja skaffa barn med en , eller hur ?
    Han ska inte heller behöva känna att han måste skaffa barn med dig om han inte vill, det är ju ett delat ansvar att skaffa barn, hela livet förändras och du dras med barnet hela livet, så är det med att ha barn,  inte så enkelt men underbart ändå.

Svar på tråden Förstår inte vad han vill...