• Äldre 17 Dec 22:19
    5103 visningar
    73 svar
    73
    5103

    Fler som planerar ett syskon med hjälp av IVF 2015

    Planerar du och din partner också syskon till 2015 och kommer att göra Ivf för att förverkliga drömmen om ett syskon så har du hittat rätt.
    Vore kul om man hade någon att prata med och dela funderingar med.

  • Svar på tråden Fler som planerar ett syskon med hjälp av IVF 2015
  • Äldre 18 Dec 08:39
    #1

    Ingen?

  • Äldre 18 Dec 11:32
    #2

    Jag och min sambo ska göra IVF i januari :)

    Jag har barn sedan tidigare äktenskap så jag hoppas få till ett syskon :D

  • Äldre 19 Dec 15:05
    #3

    Vi planerar också. Eller ja egentligen till jan 2016, inte bokat tid ännu men funderar på insättning i april-maj. Har ännu kvar 7 ägg nerfrysta sedan 2008.

  • Äldre 19 Dec 20:28
    #4
    Mollan79 skrev 2014-12-18 11:32:40 följande:

    Jag och min sambo ska göra IVF i januari :)

    Jag har barn sedan tidigare äktenskap så jag hoppas få till ett syskon :D


    hej. ska du börja behandlingen i januari eller är det första mötet ni ska på? VI va på planeringsmötet den 16/12 och jag kommer att börja behandlingen den 10/1-15. Vi hade turen att lyckas på första försöket men denna gång vet man aldrig hur det går. är det första gången ni gör ivf tillsammans?
    /Jenny
  • Äldre 19 Dec 20:29
    #5
    En PantherTant skrev 2014-12-19 15:05:20 följande:

    Vi planerar också. Eller ja egentligen till jan 2016, inte bokat tid ännu men funderar på insättning i april-maj. Har ännu kvar 7 ägg nerfrysta sedan 2008.


    hej!
    Ok då hoppas ni bli gravida nu till våren? Oj vad många till frysen.vi fick inte en endå till frysen.Hade ni barn sen innan eller är de första?
    /Jenny
  • Äldre 19 Dec 20:47
    #6
    delphibaby skrev 2014-12-19 21:29:55 följande:
    hej!
    Ok då hoppas ni bli gravida nu till våren? Oj vad många till frysen.vi fick inte en endå till frysen.Hade ni barn sen innan eller är de första?
    /Jenny
    Ja, till våren siktar vi på graviditet.

    Jo, hade tur vid äggplockningen 2008, många fina ägg, två sattes in då och resulterade i tvillingar 2009, sen ifjol gjorde vi 3 insättningar (första med två ägg blev missfall, andra försöket misslyckades, 3 blev bebis född 2014) och nu ännu finns 7 kvar. Så med lite tur behövs inga fler äggplock. Skönt, tyckte det var den jobbigaste delen. Själva FET är ju väldigt enkel behandling.
  • Äldre 21 Dec 21:19
    #7

    delphibaby:

    Ja, det är vår 1:a IVF tillsammans :)

    Vi försökte med långa protokollet i okt men fick avbryta efter 5:e sprutdagen p.g.a för få & små blåsor :(

    Vi ska nu invänta mensen i januari och prova korta varianten..

  • Äldre 25 Dec 16:36
    #8

    Hej när i januari ska ni börja behandlingen? Vi ska börja den långa behandlingen den 10/1.det är vårt första försök till syskon.så vi håller tummar och tår att det går bra för oss alla.vilka mediciner har du fått använda?


    Mollan79 skrev 2014-12-21 21:19:09 följande:

    delphibaby:

    Ja, det är vår 1:a IVF tillsammans :)

    Vi försökte med långa protokollet i okt men fick avbryta efter 5:e sprutdagen p.g.a för få & små blåsor :(

    Vi ska nu invänta mensen i januari och prova korta varianten..


  • Äldre 25 Dec 22:53
    #9

    Vi provade med nässpray synarela och gonal-f i oktober med mycket biverkningar och dåligt resultat så det blev inte ens äggplplock :(

    Vi beräknade att få komma igång runt andra veckan i januari igen men min mens har blivit förskjuten så det kommer nog tyvärr inte bli förrän i slutet på januari. Då ska vi prova en ny variant som är kortare med fler sprutor, hoppas det gör susen!

    Var mest nervös för äggplock och sånt förut men är nu mer rädd för att det inte ska bli nåra ägg alls..

  • Äldre 6 Jan 20:38
    #10

    Vår dotter blev till på första IVF:en och föddes i juni 2012. I höstas började vi syskonförsök och vi hade 2 blastocyster kvar sedan första IVF:en. Ingen av dem funkade och vi köpte ett tre-pack och har gjort en IVF som inte funkade, vi ska sätta tillbaka den blastocysten som blev kvar på fredag. Det är således vår 4:e återförning. Efter detta får vi stimulera igen. Jag är väldigt lättstimulerad vilket blir ett problem då jag överstimuleras och det är därför svårt att få till en bra balans med hormonerna. Jag trodde det skulle gå lätt denna gången också men så är inte fallet. Allt ser så himla bra ut och Falun där vi går har testat olika mediciner för att öka oddsen men det vill sig inte. Är så frustrerande och det sliter något enormt på en. Men vi kämpar på för att ge upp är inte ett alternativ ännu. Jag bloggar till och från om vår resa på  snarthoppasvi.blogspot.se/
    Jag skrev senast ett inlägg om det här med sekundär barnlöshet och hur jag upplever det.

    Håller tummarna för en massa syskon i år. 

Svar på tråden Fler som planerar ett syskon med hjälp av IVF 2015