• Ladymiss

    Brio Smile eller Brio Go - dina erfarenheter?

    Hej!

    Har en bebis på 4 månader och ska köpa nya barnvagn. Har idag en emmaljunga (äldre modell som vi ärvt av en släkting).

    Jag funderar nu på antingen Brio Go eller Brio Smile.. Finns det någon här som har någon av dessa och vill dela med sig av positivt/negativt? :) Vi bor i stan och vill att den ska vara smiig att gå på stan med men det kan även bli en och annan promenad på grusväg.

  • Svar på tråden Brio Smile eller Brio Go - dina erfarenheter?
  • alla har olika åsikter

    Priset är stor skillnad som du säkerligen redan vet.

    Nu har jag aldrig testat Go men äger en smile som jag är jätte nöjd med! Har inte hittat något att klaga om än i alla fall och min minsta är också 4 månader.

  • Lindsey Egot the only one

    Gillar Smile rent stilmässigt bättre än Go

  • gossensmamma

    Hade en Brio Go som vi var jättenöjda med, förutom att bromsen krånglade så vi var tvungna att fixa det. Har hört andra som också haft problem med bromsen på Brio Go.

  • soundtrack

    Vi har en Smile och jag är jättenöjda med den. Vi klämde lite på Go också i butiken, men jag minns inte exakt vad det var som gjorde att vi valde Smile istället (priset hade vi inge koll på just då), möjligen vara det bara utseendet ;)

  • Ladymiss

    Tack för era svar :) Ja smile är ju den billigare, tycker även att den är snyggare. Hur är sittdelen på smile? Jag hörde någon nämna att den kunde vara lite trång på vintern när barnet blivit lite större, dvs med åkpåse/overall på..

  • bibo

    När vi skulle köpa vår Brio så hade jag kollat in Smile, just för priset och höjden, gillar att de sitter lite högre i Smile.

    Kvinnan i butiken gjorde en sak och då bestämde jag mig för att lägga till de extra pengarna och köpa GO istället. Hon skakade/gungade på Smile och det skramlade och lät som att vagnen skulle gå sönder. Den är billig av en anledning.

  • bibo

    Är för övrigt jätte nöjd med GO, nu är den från 2013 men inte ett dugg sliten. 

    Tycker inte om att det inte är fullt liggläge eller fullt sittläge känns som att hon alltid lutar lite även fast vi dragit upp den max.

    Min dotter är 19 månader nu och får plats bra i full overall mundering

  • Ladymiss
    bibo skrev 2014-12-18 11:13:26 följande:

    När vi skulle köpa vår Brio så hade jag kollat in Smile, just för priset och höjden, gillar att de sitter lite högre i Smile.

    Kvinnan i butiken gjorde en sak och då bestämde jag mig för att lägga till de extra pengarna och köpa GO istället. Hon skakade/gungade på Smile och det skramlade och lät som att vagnen skulle gå sönder. Den är billig av en anledning.


    Oj detta låter ju inte bra. Har läst många recensioner om smile och inte sett något om detta, det har varit väldigt bra recensioner i stort.. Får nog gå in i en barnvagnsbutik och kolla upp skramlandet!!
  • Caneya

    Vi har en Brio Smile, köpt för 4 månader sedan, som vi är jättenöjda med!

    Vår vagn skramlar inte om man skakar på den och upplevs absolut inte som ranglig på något sätt.

  • Caneya

    Brio Smile är väldigt populär häromkring och jag har inte hört någon som sagt att den skramlar eller dyl. Men ja, bara att provköra själv i butiken o känna efter

Svar på tråden Brio Smile eller Brio Go - dina erfarenheter?