• Man25

    Ensam på julafton.

    Jag är en man på 25 år, har en riktigt illa kontakt med min familj som inte är av egen vilja.
    Jag är singel och har ett barn som dock inte är hos mig på julafton.

    Vad ska jag ta mig till?

    Jag ber om ursäkt om den här frågeställningen ligger lite i fel forum, men den är för mig till stor del en ren sorg.
    Jag vill inte vara ensam då jag befarar att det slutar med oändliga tårar. Julen betyder mycket för mig.

    Vad finns det att göra? Jag bor i stockholm.

  • Svar på tråden Ensam på julafton.
  • viseversa

    Kryssning? En vän kryssar alltid över jul och säger att det är mysigt. Hos mat trevliga människor värme skratt musik.

  • Anonym (C33)

    Det låter lite ledsamt att vara ensam på julafton, men allt handlar om inställning. Försök skämma bort dig själv om du inte kommer på annat. Eller ställ upp och jobba för hemlösa i soppkök eller något härbärge där de serverar julmat. Många kommer att uppskatta din insats och det ger dig antagligen mycket tillbaka.

  • illtroll

    Jag är ensam i år pga sjukdom,men välkomnar det också (delvis för att bara tanken på julmat får mig att vilja spy just nu).

    Det jag kommer att göra (och ofta gör när jag har tid för mig själv), är att sjunka ned i datorspel.

    Prova tex World of tanks. gratis att spela. och det lättar på ensamheten lite då det är flera hundra tusen spelare samtidigt, som man interagerar med.

    Alternativt för att hålla huvudet riktigt på spinn, kör jag massa spel på

    Kongregate.com

    Det, lite godis, tvn på i bakgrunden och lite läsk.

    Finns ingen anledning att känna skam eller så över att vara ensam på jul.

Svar på tråden Ensam på julafton.