• Anonym (Misstänksam)

    KD vill sno röster från SD. Taktik av hela alliansen?

    Jaha, nu har det alltså hänt... KD ligger grymt risigt till inför extravalet och vad gör man? Självklart ger man sig ut och fiskar efter alla dom åtråvärda rösterna som SD samlat på sig genom att vilja minska bidrag till asylsökande och ge tillfälliga uppehållstillstånd istället för permanenta.

    www.dn.se/nyheter/politik/kd-vill-ge-asylsokande-lagre-bidrag/

    Vad tycker ni andra om det hela? Jag tycker det ska bli lite intressant att se om dom blir lika hudflängda som SD blir hela tiden. Dessutom undrar jag om det verkligen är värt ett enda öre med tanke på att KD är ett pytteparti i en allians så dom lär ju absolut inte få igenom denna politik.

    Nån mer än jag som misstänker att allianspartierna talat ihop sig och sagt nåt som liknar följande
    "Ok, ni KD ligger pyrt till och om ni då gör detta utspel så får vi i alliansen tillbaka en del SD-röster och det kanske skrivs lite skit om er i samband med detta men det gör inget för ni är ändå ett litet parti och som helhet vinner alliansen som helhet på det. Förslaget kommer ju ändå aldrig genomföras efter vi vunnit."

  • Svar på tråden KD vill sno röster från SD. Taktik av hela alliansen?
  • Snutten6

    Din konspirations idé är helt rätt.

    KD skulle aldrig göra ett utspel som detta ifall det inte vore omval.
    KD är desperata dels pga tom bankbok och hotande nära att åka ut.

    Har alltid sagt att MP o KD är det farligaste partierna i Sverige pga att de är så opålitliga. Vänner kappan efter vinden.

    SD avskyr jag pga deras sätt att se på andra människor.
    SD håller sig till sin felaktiga ideologi i alla fall.

  • Anonym (Misstänksam)

    Folkpartiet brukar vara duktiga på såna här utspel. Skulle inte förvåna om det blir ett imorgon.

    Känns lite komiskt att Alliansen med moderaterna i spetsen som kört med "öppna era hjärtan" nu verkar ha lagt den bollen i knät på vänsterblocket och nu istället går emot den linjen. Att dom själva varit med och styrt i 8 år och kunnat agera under den tiden istället låtsas dom inte om.

Svar på tråden KD vill sno röster från SD. Taktik av hela alliansen?