• användarnamn1

    Hämta ut paket?

    Hoppas någon vet hur detta funkar. Jag har beställt en julklapp till ett kusinbarn, från coolstuff om det har nån betydelse. Jag har betalt den, och skrivit barnets farmor och hennes adress som leveransadress. Hon har sagt att hon kan hämta ut det. Nu har jag fått smsavi, i vilken det står var det ska hämtas, ett nummer och "Visa leg. Bud visar bådas leg".

    Det var ju mitt namn som beställare/köpare. Kommer min faster kunna få ut paketet?

  • Svar på tråden Hämta ut paket?
  • användarnamn1

    (Annars måste jag typ åka tåg till en annan stad ikväll - vilket jag inte alls har tid för, och imorgon reser jag ännu längre bort)

  • KarinIngrid

    om det står ditt namn som beställare så måste du hämta paketet, eller så måste den som hämtar åt dig ha med sig ditt leg.

  • ursula

    Står farmors namn och adress på paketet kan hon hämta ut det

  • sportpappa

    Om din fasters namn står som mottagare och du skickar henne numret i SMS:et så är det inga problem för henne att hämta ut paketet.

  • Bella 89

    Så länge du har skrivit ditt namn som leveransadress ska det inte vara någon fara. I 95% av fallen lyckas företagen skilja på detta som de ska och coolstuff har jag aldrig haft problem med. Vad det än står för fakturaadress ska inte påverka leveransadressen. Där hade du ju angivit hennes namn och adress. 

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KarinIngrid skrev 2014-12-18 09:19:14 följande:

    om det står ditt namn som beställare så måste du hämta paketet, eller så måste den som hämtar åt dig ha med sig ditt leg.


    Beställare brukar vara en intern sak för affären.

    Leveransadressen och namn bör vara det som gäller för att hämta ut det så det borde fungera för TS faster att hämta ut paketet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Vokalissan

    Är ju ingen idé att ha möjligheten att ange annan leveransadress om det inte skulle gå för mottagaren att lösa ut det utan problem. Då måste ju det förtydligas vid beställningsögonblicket.

  • KarinIngrid
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-12-18 09:21:39 följande:
    Beställare brukar vara en intern sak för affären.

    Leveransadressen och namn bör vara det som gäller för att hämta ut det så det borde fungera för TS faster att hämta ut paketet.
    Ok, för oss fungerade det inte förra året då vi gjorde likadant med ett paket till min kusin. Jag skrev min mosters namn som mottagare. men hon fick inte hämta för att det var mitt namn som stod som beställare så det var ett himla bök och det slutade med att posten skickade tillbaka det för hon fick inte hämta ut..
    Men hoppas det går bättre för TS då!

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KarinIngrid skrev 2014-12-18 09:47:17 följande:
    Ok, för oss fungerade det inte förra året då vi gjorde likadant med ett paket till min kusin. Jag skrev min mosters namn som mottagare. men hon fick inte hämta för att det var mitt namn som stod som beställare så det var ett himla bök och det slutade med att posten skickade tillbaka det för hon fick inte hämta ut..
    Men hoppas det går bättre för TS då!
    Var det hennes namn som stod på paketet när det hade skickats då?

    En del affärer krånglar till det och sätter fakturaadressen även när man väljer en annan leveransadress.

    Mig veterligen har posten (eller annat ombud) inte tillgång till beställare om den inte är samma som leveransadressen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • ursula

    Busenkelt
    Står farmors namn på paketet kan hon hämta ut det.
    Står beställarens namn på paketet kan hon inte få ut det
    Posten har ingen information om vem som är beställare

  • Anonya

    Den där texten står alltid när jag får sms. Den betyder bara att man behöver sitt legg och om det är någon annan som hämtar ut det så behöver den både mottagarens och sitt eget legg. 


    Det kan löna sig att en annan gång sätta också mottagarens telefonnummer, så kommer sms:et också till den personen.

Svar på tråden Hämta ut paket?