• Anonym (Kaffedraken)

    ledsen, gravid och han pratar om att lämna mig!

    Det är så himla dumt! Ena stunden är vi lyckliga och nu pratar han om att lämna mig och ta barnen ifrån mig!
    Vi har två gemensamma barn och en till på väg.
    Jag har fått ett jobb på en annan ort, skyldig söka allt när jag har a kassa, han vägrar flytta långt för att han har jobb här, Hans kompromiss är att vi flyttar så han har 10 km till sitt jobb och jag har 30 km till mitt, jag blir fast ill att kunna ta 1 buss, medan han har körkort, jag tycker han är orimlig! Jag skulle behöva vakna kl 5, ta en buss så jag är 40-50 min för tidig och efter jag slutat kl 22 kommer bussen först kl 23 och hemma vid kl 00, upp igen kl 5, medan han kan bestämma själv när han åker och kommer hem! Han har även möjlighet att sova över så han slipper åka tidigt.
    Jag kan inte förstå hur han kan kräva jag ska leva så när jag är gravid med foglossning och nog svårt att sova! om jag inte var gravid skulle jag ändå tycka han är?orimlig för att jag kommer mest troligt i längden bli utbränd av så lite sömn.
    Om jag skulle välja flytta skulle han ta barnen, han skulle aldrig låta dem 2 äldsta bo med mig, jag skulle bli varannan helg förälder, minsta som är i magen skulle bo med mig och träffa honom varannan helg och syskonen på helgerna.
    Jag är så ledsen, inte jag som valt att ta jobbet , jag måste! Förstår inte hur han kan vara så kall.

  • Svar på tråden ledsen, gravid och han pratar om att lämna mig!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fast du är ju gravid? Hur länge till ska du jobba? Du kan kanske pendla sålänge tills du går hem, jag förstår att din man inte bara vill flytta sådär. Sen när du är f-ledig kan du ju söka andra jobb på er ort..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår hur du känner det. Jag har häller inget körkort. Min sambo har bil och körkort. Han hade ställt upp på att flytta om jag fick jobb i en annan stad, då han har det lättare att ta sig fram än vad jag har.

    Nu har inte jag något jobb. Och kan ej ta ett Heller. Då jag har så ont i ryggen så jag knappt kan gå. Så jag är sjukskriven nu fram till förlossningen. :)

    Så nej jag tycker inte detta beteende han har är ok.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle jobba och han vara föräldraledig, för jag har varit föräldraledig de två andra barnen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men om han ändå ska vara föräldrarledig så borde han ju kunna tänka sig att ha längre pendling till sitt jobb, om han då ändå inte ska jobba?!


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (tårar) skrev 2014-12-18 11:03:40 följande:

    Jag skulle jobba och han vara föräldraledig, för jag har varit föräldraledig de två andra barnen


    Ja då är såklart läget annorlunda.. Kanske går att ändra det då? Jag tänker att det är så mkt mer än att bara flytta. Han ska oxå ha nytt jobb, barnen får byta skola/förskola, släkt/vänner försvinner.

    Mitt tips är att ni kommer fram till hur ni vill ha det långsiktigt o sen ta det därifrån.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det bästa vore ju om hon kunde jobba så länge hon kan. Men har hon jobbigt med att ta sig till jobbet, då kanske hon inte orkar så länge till. Hon ska ju orka att ta hand om dom andra barnen också. Och sen så småningom ta hand om nykomlingen. Att han " hotar" med att lämna henne och ta med sig barnen blir ju inte bättre, då blir hon ju psykiskt stressad. Och då känner fostret det, och det är inte bra det häller.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Han kommer börja jobba igen efter 1 år, han har inte tänkt sök ett annat jobb, han älskar det! Så därför vägrar han. Jag får välja mellan honom och barnen och att ha en inkomst, jag hade ett kortare vikariat och fick fast jobb, det regnar inte arbete och speciellt inte fast! Han har jobba t i 4 år för att få fast!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag måste säga att om ni ändå kan tänka er att flytta, så borde ni både väl vilja att flytten ska bli så bra som möjligt för familjen? Dvs att det ska bli så smidigt som möjligt för båda föräldrarna att kunna arbeta och ändå få tid tillsammans med familjen.

    Med tanke på att du inte har körkort och det ändå är så pass korta avstånd det handlar om, så borde ju han med körkort vara villig att ha det längre avståndet till sitt jobb. Det tar ju typ 30min att köra 30km, så det är för mig inte rimligt att du ska behöva spendera flera timmar på att pendla det avståndet med buss.

    Jag förstår inte alls hur han resonerar här...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Haft a kassa efter korta vikariatet och då sökte jag det här nya o blev lycklig jag fick det, men den lyckan dig snabbt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Erfdgt skrev 2014-12-18 11:11:28 följande:

    Jag måste säga att om ni ändå kan tänka er att flytta, så borde ni både väl vilja att flytten ska bli så bra som möjligt för familjen? Dvs att det ska bli så smidigt som möjligt för båda föräldrarna att kunna arbeta och ändå få tid tillsammans med familjen.

    Med tanke på att du inte har körkort och det ändå är så pass korta avstånd det handlar om, så borde ju han med körkort vara villig att ha det längre avståndet till sitt jobb. Det tar ju typ 30min att köra 30km, så det är för mig inte rimligt att du ska behöva spendera flera timmar på att pendla det avståndet med buss.

    Jag förstår inte alls hur han resonerar här...


    Hur han resonerar förstår inte jag heller, mer än att han aldrig vill flytta från sin barndomsort, han har knappt några vänner kvar och familjen träffar han någon gång i månaden.
    Vi har tidigare pratat om flytt och han har sagt om vi måste så flyttar han men nu vägrar hank vill inte lämna sina rötter, är inte precis utomlands vi ska! Jag vet inte om han är i chock, barnen går inte skola än så skulle inte vara så jobbigt heller!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (tårar) skrev 2014-12-18 11:18:18 följande:
    Hur han resonerar förstår inte jag heller, mer än att han aldrig vill flytta från sin barndomsort, han har knappt några vänner kvar och familjen träffar han någon gång i månaden.
    Vi har tidigare pratat om flytt och han har sagt om vi måste så flyttar han men nu vägrar hank vill inte lämna sina rötter, är inte precis utomlands vi ska! Jag vet inte om han är i chock, barnen går inte skola än så skulle inte vara så jobbigt heller!
    Så om ni stannar på orten där ni bor nu, så har han 10km till jobbet och du får 30km till jobbet? Det handlar ju inte om att flytta långt, ifall ni skulle flytta. Han har ju fortfarande då bara 30min till sin barndomsort. 

    Jag tror att ni måste prata ordentligt om det här, vilket jag ju förstår att ni gör, men ändock.

    När måste du ge ett svar om jobbet?

    Har du/ni pratat om det här med någon inom familjen? Era syskon, föräldrar? Vänner? Vad säger dom om saken?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom ni kommer hamna i läget att någon av er behöver åka, kan det ju lika gärna vara du? Du får Ta intensivkurs, skaffa dig ett körkort så att su kan bilpendla istället...?

    Såvida ni tycker att ni bor bra som ni gör, vill säga.

    I övrigt så verkar er kommunikation inte funka så bra. Rekommenderar att du tar upp med honom att du vill att ni formulerar så många för och nackdelar som möjligt med olika alternativ, och sedan gemensamt bestämmer vad som är bäst för hela familjen. Att du hoppas att ni genom att diskutera och ventilera frågan sinsemellan kan komma fram till ett bra beslut... Försök att ta med både kortsiktiga och långsiktiga aspekter!

    Men det där med att flytta könns rätt jobbigt, kan jag tycka, när det faktiskt går att åka rätt snabbt och lätt om du har körkort...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Körkort?) skrev 2014-12-18 11:49:15 följande:

    Eftersom ni kommer hamna i läget att någon av er behöver åka, kan det ju lika gärna vara du? Du får Ta intensivkurs, skaffa dig ett körkort så att su kan bilpendla istället...?

    Såvida ni tycker att ni bor bra som ni gör, vill säga.

    I övrigt så verkar er kommunikation inte funka så bra. Rekommenderar att du tar upp med honom att du vill att ni formulerar så många för och nackdelar som möjligt med olika alternativ, och sedan gemensamt bestämmer vad som är bäst för hela familjen. Att du hoppas att ni genom att diskutera och ventilera frågan sinsemellan kan komma fram till ett bra beslut... Försök att ta med både kortsiktiga och långsiktiga aspekter!

    Men det där med att flytta könns rätt jobbigt, kan jag tycka, när det faktiskt går att åka rätt snabbt och lätt om du har körkort...


    Men hallå hon är ju gravid nu och behöver fokusera på det nu... 
    Inte på att ta körkort.
    Problemet måste ju ändå kunna lösas de är ju för guds skull vuxna människor.
    Det är ju han som satt sig på tvären...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (tårar) skrev 2014-12-18 11:18:18 följande:
    Hur han resonerar förstår inte jag heller, mer än att han aldrig vill flytta från sin barndomsort, han har knappt några vänner kvar och familjen träffar han någon gång i månaden.
    Vi har tidigare pratat om flytt och han har sagt om vi måste så flyttar han men nu vägrar hank vill inte lämna sina rötter, är inte precis utomlands vi ska! Jag vet inte om han är i chock, barnen går inte skola än så skulle inte vara så jobbigt heller!
    Jo men, du kan inte hålla på att dalta men han, prata igenom ordentligt och utgå sedan från det vad du ska göra.

    Kanske skulle det vara bättre om ni flyttade isär så du kunde fokusera på barnet som kommer, och så kommer du närmare ditt jobb, och sedan i framtiden kan du ta körkort för att underlätta livet för dig, och det är dessutom många arbetsgivare i dagsläget som kräver att man har körkort, så det är något att tänka på .....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om jag skulle välja att flytta skulle han ta barnen stod det. Vad menas, det kan ju inte han bestämma ensam heller?! Och han skulle aldrig låta dom två äldsta bo med dig, samma sak där. Låter som han är allenarådande i detta.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ta barnen?) skrev 2014-12-18 14:08:26 följande:

    Om jag skulle välja att flytta skulle han ta barnen stod det. Vad menas, det kan ju inte han bestämma ensam heller?! Och han skulle aldrig låta dom två äldsta bo med dig, samma sak där. Låter som han är allenarådande i detta.


    Ja precis, han bestämmer väl inte enbart över barnen, det ska ni gemensamt göra,

    Frågan är till TS:
    Har du familj som mamma,pappa ,syskon,släktingar i närheten  ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har ingen familj i närheten, tanken var att jag skulle ta körkort men då blev jag gravid och den kostnaden kan vi inte ta när vi behöver köpa saker och jag mår för dåligt för det just nu

Svar på tråden ledsen, gravid och han pratar om att lämna mig!