• Anonym (test)

    Mensa övervakat test tid till resultat?

    Ni som skrivit Mensas övervakade test: hur lång tid tog det tills ni fick provsvaret?

  • Svar på tråden Mensa övervakat test tid till resultat?
  • Anonym (test)
    Anonym (Mensan) skrev 2014-12-18 13:21:36 följande:

    Fyra veckor ganska exakt. 


    Vad fick du för resultat?
  • Anonym (Mensan)

    Tillräckligt för att bli erbjuden medlemsskap.

  • Anonym (test)
    Anonym (Mensan) skrev 2014-12-18 16:41:10 följande:

    Tillräckligt för att bli erbjuden medlemsskap.


    Tack, det var ett väldigt uttömmande svar.
  • Anonym (test)
    ocksamedlem skrev 2014-12-18 22:21:42 följande:

    ca 4 veckor här med! 2 fel.


    Det var ett bra resultat!
  • Anonym (Mensan)
    Anonym (test) skrev 2014-12-18 22:18:57 följande:
    Tack, det var ett väldigt uttömmande svar.
    Vad spelar mitt resultat för roll? Jag hade också två fel, och jag vet på vilka eftersom det var de enda frågorna jag tvekade på. 

    Som medlem i Mensa spelar resultatet på det övervakade testet ingen som helst roll. Det är väldigt trevliga och ödmjuka människor jag lärt känna genom mitt medlemsskap, och hade jag inte vetat att de var medlemmar hade jag inte kunnat gissa mig till det ifall vi träffats någon annanstans. 
  • Anonym (test)
    Anonym (Mensan) skrev 2014-12-19 10:48:27 följande:
    Vad spelar mitt resultat för roll? Jag hade också två fel, och jag vet på vilka eftersom det var de enda frågorna jag tvekade på. 

    Som medlem i Mensa spelar resultatet på det övervakade testet ingen som helst roll. Det är väldigt trevliga och ödmjuka människor jag lärt känna genom mitt medlemsskap, och hade jag inte vetat att de var medlemmar hade jag inte kunnat gissa mig till det ifall vi träffats någon annanstans. 
    Det var inte så jag menade. Jag var bara nyfiken.

    Roligt för dig att du fått givande kontakter via ditt medlemskap. Nej, jag tror inte heller att det är möjligt att se på en människa om den är medlem i Mensa eller ej. Jag har däremot träffat på personer som har fördomar av typen "överdrivet intelligenta människor är generellt osociala och konstiga".
  • Anonym (Mensan)
    Anonym (test) skrev 2014-12-19 14:13:36 följande:
    Det var inte så jag menade. Jag var bara nyfiken.

    Roligt för dig att du fått givande kontakter via ditt medlemskap. Nej, jag tror inte heller att det är möjligt att se på en människa om den är medlem i Mensa eller ej. Jag har däremot träffat på personer som har fördomar av typen "överdrivet intelligenta människor är generellt osociala och konstiga".
    Då misstolkade jag ditt svar. Jag är inte öppen med mitt medlemsskap, och jag skrev testet mest för att jag var nyfiken och trodde att jag kanske skulle klara det. Min tanke var inte för att bevisa för någon annan än mig själv vad jag kunde. (Och vanligaste kommentaren jag får nu är "men sånt borde du kunna som är med i Mensa!" eller "fråga henne, hon är med i Mensa!", vilket gör att jag känner mig ännu säkrare i mitt beslut att bara berätta för några få.)

    Att jag engagerar mig i min lokalförening beror till stor del på att det är väldigt sociala och trevliga personer som är aktiva. Jag känner många icke-mensaner som är konstiga och osociala, så det är absolut inte kopplat till hög intelligens I min lokalförening träffas vi nästan en gång i veckan, eller åtminstone en gång varannan vecka. 
Svar på tråden Mensa övervakat test tid till resultat?