• Anonym (ts)
    Äldre 18 Dec 15:20
    1887 visningar
    16 svar
    16
    1887

    Snuskiga ungar!

    Jag är så förbannat trött på barnens kompisar (6-11 år) och deras smulade, smaskande och smutsiga händer. Ingen som lärt dem att Sitta stilla vid bordet och äta, inte ta med mackan/bullen/kakan runt smulandes i huset.

    De tuggar med öppen mun och kladdar med sina otvättade händer på glasen. Går dom på toan måste man påminna dem om att tvätta händerna, med tvål och vatten. Glass bjuder jag inte ens på längre för att det slickas och smaskas så högt att jag blir spyfärdig!

    Varför är det så pass få som lär sina barn att sitta på stolen, rätt vänd mot bordet, att tugga med munnen stängd och god hygien?

  • Svar på tråden Snuskiga ungar!
  • Anonym (Lol)
    Äldre 20 Dec 15:59
    #1

    Du är konstig! Det är BARN! Inge småvuxna. Ska dom ha 100 olika bestick elr. Elr ska dom ha finkläder hela tiden?

  • sextio­talist
    Äldre 20 Dec 16:05
    #2
    Anonym (Lol) skrev 2014-12-20 15:59:14 följande:

    Du är konstig! Det är BARN! Inge småvuxna. Ska dom ha 100 olika bestick elr. Elr ska dom ha finkläder hela tiden?


    det är inga förskolebarn heller. De flesta barn i den åldern kan hantera kniv och gaffel, hitta munnen och hålla igen munnen när man tuggar

    Nej, jag har sällan mött det beteende.

    Men grabben har berättat om det. Redan på lågstadiet reagerade han att det fanns de i skolan som,hade så dåligt bordsskick att han inte ville sitta vid samma bord och att det fanns de som inte tvättade händerna eft toabesök, men inte många
  • Anonym (Lol)
    Äldre 21 Dec 02:14
    #3
    sextiotalist skrev 2014-12-20 16:05:59 följande:
    det är inga förskolebarn heller. De flesta barn i den åldern kan hantera kniv och gaffel, hitta munnen och hålla igen munnen när man tuggar

    Nej, jag har sällan mött det beteende.

    Men grabben har berättat om det. Redan på lågstadiet reagerade han att det fanns de i skolan som,hade så dåligt bordsskick att han inte ville sitta vid samma bord och att det fanns de som inte tvättade händerna eft toabesök, men inte många
    Ok det är äcklig! Håller med dig.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 02:23
    #4
    Anonym (Lol) skrev 2014-12-20 15:59:14 följande:

    Du är konstig! Det är BARN! Inge småvuxna. Ska dom ha 100 olika bestick elr. Elr ska dom ha finkläder hela tiden?


    Jag förväntar mig att de ska tugga med munnen stängd, sitta ordentligt på stolen vid bordet och tvätta händerna efter toalettbesök och fika/mat. Vanligt hyfs vilket jag anser framgår tydligt om man läser ts och har läsförståelse.
  • Anonym (fisfi­a)
    Äldre 21 Dec 03:43
    #5
    Anonym (ts) skrev 2014-12-18 15:20:34 följande:

    Jag är så förbannat trött på barnens kompisar (6-11 år) och deras smulade, smaskande och smutsiga händer. Ingen som lärt dem att Sitta stilla vid bordet och äta, inte ta med mackan/bullen/kakan runt smulandes i huset.

    De tuggar med öppen mun och kladdar med sina otvättade händer på glasen. Går dom på toan måste man påminna dem om att tvätta händerna, med tvål och vatten. Glass bjuder jag inte ens på längre för att det slickas och smaskas så högt att jag blir spyfärdig!

    Varför är det så pass få som lär sina barn att sitta på stolen, rätt vänd mot bordet, att tugga med munnen stängd och god hygien?


    Ingen som tvingar dig att umgås med äckelbarnen.
  • Äldre 21 Dec 09:27
    #6

    Ja du ts, det låter konstigt att barn i den åldern inte lärt sig grundläggande hyfs. Även om föräldrarna gjort ett dåligt jobb med sin uppfostran borde barnen åtminstone fått lära sig det i skolan, kan man tycka?

  • Snutte­n6
    Äldre 21 Dec 20:05
    #7
    Anonym (ts) skrev 2014-12-18 15:20:34 följande:

    Jag är så förbannat trött på barnens kompisar (6-11 år) och deras smulade, smaskande och smutsiga händer. Ingen som lärt dem att Sitta stilla vid bordet och äta, inte ta med mackan/bullen/kakan runt smulandes i huset.

    De tuggar med öppen mun och kladdar med sina otvättade händer på glasen. Går dom på toan måste man påminna dem om att tvätta händerna, med tvål och vatten. Glass bjuder jag inte ens på längre för att det slickas och smaskas så högt att jag blir spyfärdig!

    Varför är det så pass få som lär sina barn att sitta på stolen, rätt vänd mot bordet, att tugga med munnen stängd och god hygien?


    Det är inte fel på barnen, barnen är resultat på föräldrarnas ointresse okunskap.
    Jag var benhård när barnen var små, deras kompisar lärde sig snabbt att äta med kniv och gaffel, sitta rakt osv osv. Det var militärisk ordning och reda i vårt kök och hus.
    Alla naglar tvättades med nagelborste och tvål. Hade en hel hink med borstar i olia färger och tvål i olika figurer, det skulle vara kul att tvätta sig.
    VAr det inte rent fick barnet/en gå tillbaka och de andra fick snällt sitta på golvet utanför köket och vänta.

    Fick även barnen att äte det som serverades, fisk, lever, soppa, fläsk och grönsaker.

    Det gäller att vara konsekvent och inte vika sig för barnen. Sa ngt barn att maten var äcklig eller inte ville äta/smaka, var det bara att klä på sig och gå hem, Ringde föräldrarna och berättade orsaken.

    Alla visste att i vår familj, var det föräldrarna som bestämde, med STORT hjärta och barnens bästa för ögonen.
  • Anonym (fisfi­a)
    Äldre 21 Dec 22:29
    #8
    Butterscotch skrev 2014-12-21 09:27:17 följande:

    Ja du ts, det låter konstigt att barn i den åldern inte lärt sig grundläggande hyfs. Även om föräldrarna gjort ett dåligt jobb med sin uppfostran borde barnen åtminstone fått lära sig det i skolan, kan man tycka?


    Kan ju vara ts som har problem och inte barnen. Ibland ser man ju verkligen det man vill se.
  • Äldre 21 Dec 23:57
    #9
    Anonym (Lol) skrev 2014-12-20 15:59:14 följande:

    Du är konstig! Det är BARN! Inge småvuxna. Ska dom ha 100 olika bestick elr. Elr ska dom ha finkläder hela tiden?


    Eh...vad är problemet?
  • Äldre 21 Dec 23:58
    #10
    Anonym (fisfia) skrev 2014-12-21 22:29:44 följande:
    Kan ju vara ts som har problem och inte barnen. Ibland ser man ju verkligen det man vill se.
    Berätta.
  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 22 Dec 00:01
    #11

    De kanske har adhd......

  • puss02
    Äldre 22 Dec 03:12
    #12
    Anonym (kanske) skrev 2014-12-22 00:01:04 följande:

    De kanske har adhd......


    FUCK YOU! Jag har adhd! Jävla bitch!!
  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 22 Dec 03:17
    #13
    puss02 skrev 2014-12-22 03:12:06 följande:
    FUCK YOU! Jag har adhd! Jävla bitch!!
    Oj då. Lite problem med impulskontrollen här ser jag. Men barnen kan mycket väl ha adhd. Behöver inte vara föräldrarnas fel.
  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 22 Dec 03:23
    #14

    Själv har jag inte upplevt några snuskiga barn bland min sons kompisar. De uppför sig bra vid matbordet. Och tvättar händerna när de ska. 

  • Anonym (fisfi­a)
    Äldre 22 Dec 03:31
    #15
    Anonym (kanske) skrev 2014-12-22 03:17:05 följande:

    Oj då. Lite problem med impulskontrollen här ser jag. Men barnen kan mycket väl ha adhd. Behöver inte vara föräldrarnas fel.


    Jag som trodde att det alltid var föräldrarnas fel när barn har adhd.
  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 22 Dec 03:36
    #16
    Anonym (fisfia) skrev 2014-12-22 03:31:07 följande:
    Jag som trodde att det alltid var föräldrarnas fel när barn har adhd.
    Ts tror att det är föräldrarnas fel att hennes barns kompisar är snuskiga. Det behöver det inte vara. Barnen kan ha andra problem. Sedan så skulle inte jag vilja att mitt barn var på besök i ts hem. Då hon verkar vara hemskt osympatiskt mot barn.De kanske glömmer av sig i ren skräck av att bli iaktagna hela tiden.
Svar på tråden Snuskiga ungar!