• Anonym (Jobbigt)

    Autokorrekt gjorde att jag skickade iväg ett pinsamt mail!

    "God jul o flutt nytt gåt"....exakt så råkade min autokorrekt skriva när jag snabbt skulle avsluta ett mail och skicka iväg det till en arbetsplats jag är intresserad av att söka mig till. Jag skickade innan jag tänkte till. "Flutt" och "gåt" är för fan inga jävla ORD, varför gör den autokorrekt till dessa ord då?!?! OH.. vad fan gör jag nu? Kan jag skicka iväg ett nytt mail och skriva "gott nytt år, menade jag förstås!" Oavsett hur jag väljer att göra så undrar jag ifall mitt första mail kommer att påverka mig negativt i och med de konstiga orden?

  • Svar på tråden Autokorrekt gjorde att jag skickade iväg ett pinsamt mail!
  • Anonym (F)

    Varför skriver du mail till en arbetsplats du hoppas få jobb på?  Känner du dem som jobbar där? Har du sökt dit?

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (F) skrev 2014-12-18 15:51:34 följande:

    Varför skriver du mail till en arbetsplats du hoppas få jobb på?  Känner du dem som jobbar där? Har du sökt dit?


    Jag mailade över CV och personligt brev. På mailet skrev jag en liten hälsning bara. Jag hade pratat med dem på tel. innan. Varför skulle jag inte skicka ett mail? Hur gör du när du söker jobb? Postar du med telefax eller?
  • Occam

    Jag skulle inte skicka om eller överhuvud taget låtsas om något. Skickar du om framstår du som både slarvig och överspänd - bättre att hoppas på bara lite slarvig ... har du tur så reagerar de inte ens, mailtexter brukar kunna innehålla stavfel. Det viktiga är att ditt CV välskrivet.

Svar på tråden Autokorrekt gjorde att jag skickade iväg ett pinsamt mail!