• Anonym (ensamt)

    Abort idag 8+5

    Genomför idag sista steget i min medicinska abort. Rent fysiskt har allt gått bra, blöder rätt mycket och har ont, men det känns ok i kroppen ändå. I hjärtat känns det värre. Jag önskade inte att bli gravid, men inte heller behöva fatta beslutet att ta bort fostret. Men som det blev nu så kände jag att mina alternativ var begränsade.

    Pappan till barnet, visade sig inte vilja ha varesig mig eller barnet. Löften om att följa mig till läkaren och vara delaktig i aborten bröts också, och han har inte ens ringt mig idag.

    Jag vill aldrig se honom mer, men likväl grämer det mig att han inte ens skickat ett sketet sms och frågat hur jag mår. Han är 33 år, vuxen och fullt fungerande. Jag var inte värd mer än så i hans ögon, och som det känns nu kommer jag aldrig lita på nån igen.

  • Svar på tråden Abort idag 8+5
  • Anonym (A)

    Vilket arsel till man. Starkt av dig att orka detta själv! Du har fattat ett modigt och moget beslut och du är grym. Det positiva i allt är att du slapp bli bunden till honom genom barnet i resten av ditt liv och att du redan i början fick reda på vilken ynkrygg han är.

  • Anonym (ensamt)

    Tack för peppen! Hjärtat är i tusen bitar. Han var väldigt drivande gällande aborten när jag fick reda på att jag väntade barn. Han sa att tiden var fel. När det sedan kom till kritan visade det sig att han tyckte att även jag var fel. Jag känner mig lurad och sviken.

Svar på tråden Abort idag 8+5