• Vokalissan

    Hur sover era 2-2,5-åringar?

    Nyfiken på sovvanor och rutiner. Tider, var sover de, hur somnar de? Sover de nåt dagtid?

  • Svar på tråden Hur sover era 2-2,5-åringar?
  • BigMami

    Hon sover 1-2 timmar efter lunchen (någon gång mellan 11-14) Lägger sig sedan vid 19 tiden för natten (vaknar ett par gånger och vill ha, napp eller täcke) Vaknar vid kanske 6. Ett tag vaknade hon runt 5...

  • Smulan 89

    Min 2,5-åring sover en timme ca på förskolan efter lunchen där. Hemma sover han i regel inte på dagen. Jag lägger barnen (har en 4-åring också) kl 20:00 och då somnar de ganska snabbt båda två. Båda vaknar vid 07:00-07:30. Oftast vaknar ingen av dem på natten. Har haft ganska enkelt med sömnen så här långt. Får se hur det blir till påsk när syskonet kommer. Just nu får vi föräldrar sova ostört hela natten.

  • Natulcien

    Vår son mellan ca 20-08 i den åldern. Sov oftast hela nätter utan uppvak. Och han sov ingenting på dagtid.

  • Judiths

    Min dotter är snart 2,5. Om hon sover på dagen (i så fall ca en timme efter lunch) somnar hon inte förrän ca 21.00-21.30. Sover hon inte på dagen somnar hon 19.30-20.00. Hemma sover hon inte middag, på förskolan sover hon ca 50% av dagarna. Hon somnar i vår stora säng på kvällen, vi ligger bredvid till hon somnat. Hon sover bra på natten och vaknar ca 7-7.30 på morgonen. Vi samsover i stora sängen hela natten kan tilläggas.

  • Evaevaevs

    Min son är 2 år och 2 månader och han sover väl oftast ca 21-8. Han vilar fortfarande middag efter lunch i minst 1,5 timme, gärna 2,5 timmar om han får bestämma. Men då somnar han inte för natten innan 22. Samsover alltid i vår säng

  • tomsfru

    har en dotter på 22 mån som sover som en kratta för tillfället, sover normalt cirka en timme på dagen efter lunch och somnar sedan runt 19 på kvällen men vaknar kl 05.10 som en klocka.
    Omöjligt att hålla henne vaken varken efter lunch eller på kvällen då hon somnar ståendes i princip runt de tider hon har nu....

    vi har t.o.m försökt att få henne lite övertrött men hon berättar att hon vill sova i sängen och går resolut och lägger sig med eller utan oss.... har slutat med att hon däckat på vardagsrumsgolvet utan välling så det är väl bara att bita ihop tills det ger sig.... *suck*

Svar på tråden Hur sover era 2-2,5-åringar?