• MoaElis

    Gnällig hund?

    Min hund började gnälla väldigt mycket när hon blev runt 7 månader, innan gjorde hon det knappt alls förutom i vissa situationer. Nu är hon 8 månader och det är helt extremt. När hon inte har något att göra gnäller hon, även när vi är ute och går i, framförallt, skogen nästan tjuter hon. Hon vill liksom iväg... Jag funderar på om hon kanske löper? Eller varför kan hon plötsligt ha börjat gnälla så mycket? Jag hoppas ju att det är någon period hon har, för det för det är ganska jobbigt.

  • Svar på tråden Gnällig hund?
  • Aniiee

    Det kan absolut vara första löpet. Tikar blir ofta gnälliga och "konstiga" första gången. Det lägger sig efter ett par månader, och ofta händer det inte igen. Jag har haft en som blev gnällig och klättrig varenda löp i 8 år. Det var intressant. Men annars har det lagt sig igen.

    Har hon en filt? Mina tikar vill gärna bädda när de löper.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • MoaElis

    Ja jag såg blod nu så löper gör hon ju, men det kan ju inte ha börjat för 1 månad sedan... Men då vet jag att hon förmodligen är lite jobbigare nu, än hon kommer bli efter det här. 

    Jo filtar har hon många!

  • Aniiee
    MoaElis skrev 2014-12-18 20:58:28 följande:

    Ja jag såg blod nu så löper gör hon ju, men det kan ju inte ha börjat för 1 månad sedan... Men då vet jag att hon förmodligen är lite jobbigare nu, än hon kommer bli efter det här. 

    Jo filtar har hon många!


    De kan hålla på i tre månader, så det är inget konstigt.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • MoaElis
    Aniiee skrev 2014-12-18 21:07:10 följande:
    De kan hålla på i tre månader, så det är inget konstigt.
    Jo men märker man inte det sk förlöpet, precis ibörjan av löpet, av blodet? Jag såg blod först idag...
  • Aniiee
    MoaElis skrev 2014-12-18 21:29:56 följande:
    Jo men märker man inte det sk förlöpet, precis ibörjan av löpet, av blodet? Jag såg blod först idag...
    Det är just förlöpet du har märkt av Solig. Jämför människa med PMS.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • MoaElis
    Aniiee skrev 2014-12-18 22:47:36 följande:
    Det är just förlöpet du har märkt av Solig. Jämför människa med PMS.
    Aha, jag läste det här:www.glanna.se/Hundsidan/hundar_loptik.html där det står just "Förlöpet börjar räknas från första dagen då man ser en blodig flytning." men det kanske inte stämmer då?
  • MoaElis

    Någon som vet hur länge själva blödandet varar ungefär? 

  • MoaElis

    Nu är det en vecka sedan jag såg blod och hon blöder fortfarande lika mycket... ska det inte sluta (eller iaf minska) efter 1 vecka? någon som vet? Hon "städer" inte efter sig alls så det är lite jobbigt.

Svar på tråden Gnällig hund?