• valentin85

    Hur lång tid tar det att köra från Farsta till Märsta i rusningstrafik?

    Hej!

    Jag har fått ett nytt jobb i Rosersberg (nära Märsta) och jag bor i Farsta. Det tar typ 1,5 timme att åka kommunalt till jobbet så jag överväger att köpa en bil.
    Min fråga är om det skulle löna sig. Tar det lång tid att ta sig genom stan i rusning? 

    Tack för alla tips! :)

    /Valentin


    Farsta till Märsta i rusningstrafik?
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att köra från Farsta till Märsta i rusningstrafik?
  • zZzZz

    Det kan ta tiiid... kör tradare container i sthlm... att åka 73:an från jordbro till frihamnen via Söderledstunneln/klarastrandsleden (bättre än Södra länken till Årsta sen fyra filer köer utmed Essingeleden) morgontid mellan 0620-0830 är hemskt, det kryper oerhört sakta för trafiken från klarastrandsleden som ska ut på E4:an norrgående ska "bråka" sig över, och därmed så är det sakta sakta krypfart helavägen från typ sköndal till Norrtullsavfarten, men planerar du åka hemifrån 0600 på morgonen så är det inga problem, och ska du sen hem, så går trafiken snabbare numera när dom öppnat upp fler körfält över bron vid tomteboda, så från järvakrog till Eugeniatunneln som förr tog en evighet går snabbare numera, men aldrig kul i köer, det slösar en massa tid...

    Men jag personligen skulle aldrig satsa på att åka kommunalt inom Stockholm, varken söderifrån till norr, eller från västerut till öster så säga, jag skulle alla gånger välja bil, men det är jag :)

    Jag har i alla fall tur, att när jag väl sitter i köerna, så är jag redan på jobbet :P

  • valentin85

    Tack för svaren!

    Jag ville köpa en bil för att förkorta vägen till jobbet men ifall det skulle ta lika lång tid (1,5 timme) både med kollektivtrafik och med bil så vore det nog bättre för mig att åka kommunalt.

    Vi får se... Kanske kommer jag flytta norrut :)

Svar på tråden Hur lång tid tar det att köra från Farsta till Märsta i rusningstrafik?