• Anonym (butte­r)
    Äldre 18 Dec 20:06
    968 visningar
    16 svar
    16
    968

    Thailand och mögväder!!

    Värsta ilands problem men ja. Åker på semester nu i helgen, kommer hem strax efter nyår. Kollade in vädret...då ska det åska och regna i 2 veckor!!!!!! Va fasen, vi betalar multum för att få sola och bada och få uppleva landet och så ska det va kasst väder. Trodde att det va givet med sol nu!! *lite sne faktiskt*

  • Svar på tråden Thailand och mögväder!!
  • Anonym (britt­a)
    Äldre 18 Dec 20:38
    #1

    Skulle inte tro så mycket på detdär...o dessutom - om det regnar i Thailand - ok, det kan regna varje dag men går över på sisådär 20-30min o så e de hett o sol igen....ta de lugnt...o vänta o se.

  • Anonym (butte­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 21:06
    #2

    Ja vi får hålla tummarna! Sol vill vi ha

  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 21:12
    #3

    Äh, åker till Thailand varje år och det kan komma korta men intensiva skurar som snabbt bryts av sol och värme igen.

  • Anonym (butte­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 21:22
    #4
    Anonym (Koh samui) skrev 2014-12-18 21:12:16 följande:

    Äh, åker till Thailand varje år och det kan komma korta men intensiva skurar som snabbt bryts av sol och värme igen.


    Vi ska till samui . Hoppas verkligen det, men åska både dag och natt..känns svettigt :/
  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 21:25
    #5

    Vart på koh samui? Vi brukar bo längs chawengstranden, en bit från centrum. Bergen på ön drar till sig lite moln men inget som brukar stanna länge som tur är.

  • Anonym (butte­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 21:30
    #6
    Anonym (Koh samui) skrev 2014-12-18 21:25:04 följande:

    Vart på koh samui? Vi brukar bo längs chawengstranden, en bit från centrum. Bergen på ön drar till sig lite moln men inget som brukar stanna länge som tur är.


    Chaweng . Har aldrig varit där men det verkar va paradiset? Är du där nu eller när brukar du åka?
  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 21:43
    #7

    Shopping (flera köpcenter varav ett som byggdes i våras), basarer och restauranger (coconut Willys är helt ok), stranden är underbar för sol, bad, löpturer eller promenad. Koh Tao och koh nang yuan är värda besök.

  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 21:43
    #8

    Åker runt februari varje år.

  • Anonym (Koh samui.­)
    Äldre 18 Dec 21:47
    #9

    Mycket finns även på ön att se och göra, hur mycket som helst för den som vill vara aktiv, massor av massage och perfekta restauranger för den som behöver varva ner..

  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 21:57
    #10

    The cliff, bra mat och suverän utsikt.

  • Anonym (butte­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 22:01
    #11

    Ja det ska bli så skoj att se ön och vad den har att erbjuda. Har du boende här eller du bor på hotell?

  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 22:09
    #12

    Brukar bo på hotell, gillar att variera och åker även till andra länder under året.

  • Äldre 18 Dec 22:18
    #13

    Såg precis samma sak, så himla surt! Vi åker till Kata Beach på lördag och det är inte billigt för en massa regn! :(

  • Anonym (Koh samui)
    Äldre 18 Dec 22:19
    #14

    Hade jag haft boende på ön hade jag känt mig mer låst att bara åka dit. Trivs där och det är det som gör att vi väljer att återvända.

  • Äldre 18 Dec 22:22
    #15

    När jag var på koh samui i december så säg vädret rätt rejält tyvärr...

  • Anonym (butte­r) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 22:30
    #16

    Jag va nog rätt naiv, men trodde faktiskt att det typ alltid är sol runt jul. Det är ju det man hört och läst. Sen nån skur fattar jag ju att det kan komma, men inte ngt långvarigt. Men håller tummarna för att det är över snabbt!

Svar på tråden Thailand och mögväder!!