• Anonym (TS)
    Äldre 18 Dec 20:17
    386 visningar
    5 svar
    5
    386

    Knepig situation och alkoholfråga

    Det är tydligen så att jag blivit gravid trots cerazette. Jag vet att sambon kommer vilja att jag gör abort och just nu vet jag själv inte hur jag vill göra. Tänkte vänta med att berätta för honom tills efter nyår, dels för att jag själv vill ta reda på vad JAG vill och dels för att inte "sabba" hela jul och nyår..

    Så är det ju det här med alkohol. Hur skulle ni göra för att slippa dricka. Jag brukar lixom inte tacka nej till ett glas vin och gör jag det kommer det verka jättekonstigt. Vad kan jag säga eller göra för att det inte ska bli konstigt?

    Inga påhopp tack!

  • Svar på tråden Knepig situation och alkoholfråga
  • Äldre 18 Dec 20:21
    #1

    vad ska ändras om du väntar?

  • Nama
    Äldre 18 Dec 20:24
    #2

    Knepig situation TS, jag känner med dig.

    Vad gäller alkohol finns det ett antal alternativ du kan dra till med:
    * Du vill ha en vit period av hälsoskäl - kanske är du bara less på alkohol? Tycker att du har druckit "för mycket" i det sista? (själv dricker jag gärna 1-2 glas var och varannan vardag men "festar" inte. Kroppen behöver detoxas? Man äter så mycket mat under jul och nyår och du vill inte spä på med mer "onödiga" kalorier?

    * Om eventuella barn eller "jobbiga" släktingar ska vara med under julafton kanske du vill behålla den vit för barnens skull? Det är inte ovanligt.

    * Du känner dig inte helt kry?

    * Du har ont i magen? (Kanske svårt att använda hela veckan men just julafton och nyårsafton lär funka

    Osv osv.

    Din sambo kan däremot känna sig lurad ifall han får veta det egentliga orsaken i efterhand. Har du funderat på vad du ska säga ifall någon frågar ifall du är gravid när du nekar alkohol? Vid en lögn (och så din sambo hör) kan han känna sig lurad när du ser berättar att du faktiskt är det. Säkert ingen större grej som ni inte tar er igenom men värt att ha i åtanke.

  • Anonym (hm)
    Äldre 18 Dec 20:26
    #3

    Att du ska köra bil i morgon bitti, att du ska träna, att du bantar...?
    Vet inte vad du ska skylla på, men jag förstår att du vill tänka igenom det innan du berättar.

  • Anonym (J)
    Äldre 18 Dec 20:45
    #4
    +1

    Urinvägsinfektion och antibiotika :)

  • Anonym (hm)
    Äldre 18 Dec 21:32
    #5
    Anonym (J) skrev 2014-12-18 20:45:09 följande:

    Urinvägsinfektion och antibiotika :)


    Den är bra!
Svar på tråden Knepig situation och alkoholfråga