• Äldre 18 Dec 20:53
    1060 visningar
    2 svar
    2
    1060

    Vad händer nu efter samtal med soc??? Hjälp!

    Hej alla

    Skrev ett inlägg tidigare,om ett vanligt tjafs med min man som sedan slutade med att jag berättade för föräldrar precis som vem som helst skulle för nära vän eller någon.

    Slutade dock i slagsmål mellan de två männen,pappa & mannen.

    Polisen kom och det vart automatisk soc anmälan. För stt ett barn på 1,5 råkade vara i boendet.

    Hon far ju inte illa mer än de 2-3 minuterna under tiden de hade slagsmål så jag tror inte hon kommer må dåligt resten av livet ,för jag menar 3 minuter och engångs händelse liksom skadar inte.

    Hur som helst så var jag på samtal idag ca 45 minuter babblade om allt om vår vardag,hur vi träffades och så.

    Sen bokade hon tid där vi båda ska komma. Men jag undrar varför ensam oxh sen tillsammans borde han inte också prata själv?vad händer sedan?

    Jag blev lite rädd för att jag hört skräckhistorier att de tar barn men hon sa neeej inte för lite bråk och att de va inte ja som hade slagsmål utan min man.

    Men ändå vägrar hon släppa mig utan vill ses flera gånger,medans jag känner att jag vill gå vidare och bearbeta genom att vi ska tänka positivt och leva lyckligt igen.

    Någon som varit med om liknande med soc för typ bråk inte nu typ missbruk och sånt utan lite "mindre"händelse.

  • Svar på tråden Vad händer nu efter samtal med soc??? Hjälp!
  • Äldre 18 Dec 21:08
    #1

    Skriv i den tråden som du har istället......

    Och JA, soc har helt rätt...... hoppas du kommer till insikt snart för ert barns skull.

  • Äldre 18 Dec 21:13
    #2
    Tines skrev 2014-12-18 21:08:45 följande:

    Skriv i den tråden som du har istället......

    Och JA, soc har helt rätt...... hoppas du kommer till insikt snart för ert barns skull.


    Jo jag förstår att det inte är bra för barn men vad jag menar är typ 2-3 minuter en gång i livet speciellt när hon knappt såg något utan de gapade mer liksom men ja,när polis kom var hon glad då hon tycker när de är mycket folk.

    Men jag tyckte de va bara märkligt att jag ska ha samtal när jag inte slogs liksom,hade vanligt gräl som alla sambo/gifta kan ha i lugn ton. Alltid är man inte sams speciellt vid småbarns tid är man lite tjurig då och då.

    Men ja... Får se vad det blir av detta.
Svar på tråden Vad händer nu efter samtal med soc??? Hjälp!