• Times
    Äldre 18 Dec 21:10
    5540 visningar
    4 svar
    4
    5540

    27 år! Hårtransplantation

    Hej!

    Jag är en kille på 27 år som börjat få tunt hår på hjässan. Där man brukar få det helt enkelt.
    Tycker det är jobbigt och mår dåligt av tanken att tjejer man möter tänker på det och känner "nej vad synd" eller "fy inte snyggt".
    Än så länge kan jag dölja det rätt bra men det blir ju värre med åren...

    Jag finner det väldigt svårt att få seriös info om hårtransplantation och söker mig därför hit.

    Någon med erfarenhet? 

    Vet att det finns olika metoder med jag vill inte ha något ärr och jag vill att det består.

    Alla seriösa svar mottages mycket varmt.
    / Times (L)

  • Svar på tråden 27 år! Hårtransplantation
  • Äldre 18 Dec 22:22
    #1
    +1
    Jag var i samma sits som du, men valde en annan lösning (SMP). 

    Hårtransplantation
     är en väldigt dyr och osäker lösning. Skulle bara rekommendera det till något som har väldigt god ekonomi och kan acceptera i värsta fall ett misslyckat resultat. Det kräver att man har en god donor (givarområde i nacken) vilket inte alla har, jag har det t.ex inte. 

    Kan du acceptera en rakad frisyr? 
  • Äldre 18 Dec 22:25
    #2

    Skulle även rekommendera att du går in på lookgood.se om du inte redan gjort det.

  • Times
    Äldre 18 Dec 22:26
    #3

    Hej!

    Och tack för svaret! har du ork så får du jättegärna berätta lite mer om dig själv och hur du gick tillväga.
    Vilka var du hos?
    Vad betalade du? 
    Din erfarenhet helt enkelt.

    Tack igen för svar som sagt

  • Anonym (Jens)
    Äldre 16 Mar 20:39
    #4

    En klinik som arbetat längst med hårtransplantationer är ju Akacia medical, www.akaciamedical.com/hartransplantation/

    Det kanske kan vara något, jag funderar på dom och nu såg jag tråden var gammal men säkert någon som kommer in hit igen :) 

Svar på tråden 27 år! Hårtransplantation