• elamp

    osäker i denna situation (långt)

    visste inte var jag skulle lägga denna tråd. ber om ursäkt för konstigt skrivet inlägg, men mest för mig själv att skriva av mig se om jag kan få lite feedback.


    jag träffa en kille i april som jag tyckte såg bra ut och trevlig. sen gick det till augusti innan jag träffa han igen via krogen, så vi började prata och allting gick jätte bra.

    han har barn sedan innan och det är inget jag stör mig på, utan jag har ställt frågan till mig själv innan om jag tycker det är ok eller ej. 
    problemet i säg är att han och hans ex kom inte överens sen efter separationen, och han har varit rätt dum mot henne vad jag anser.

    men ju längre tiden går, ser jag hur han ljuger om små saker, och försöker framstå sig själv som bättre. vi kom i en svacka i oktober, då det blev mycket för honom han ville ta det lugnt..

    där av då jag kommer på samma fest som hans ex som är verkligen den charmigaste tjej jag träffat och vi har klickat jätte bra (umgås än med henne, utan att han vet om detta). och jag vet att han skulle få rycket om han visste om detta.

    men ju mer jag umgås med henne värderar jag denna vänskap, verkligen en vän jag aldrig haft innan, hon vet situationen mellan han mig och jag mellan henne och han.

    tiden gick vi fortsatte träffas som vanligt, och jag hjälper han med hem och barn osv. men stör mig att han ljuger så förbannat för sitt ex att han ska göra vissa saker inte hinner ha barnen när hon ber om det osv, men hon ska alltid ställa upp ta barnen när han inte kan. och hon vet ju om nu att han är med mig att han ljuger.

    men jag vet inte om jag ska fortsätta denna relation, då han ger allt i 1-2 veckor är världens bästa, sen kommer det 1-2 veckor då han är off som tusan och är otrevlig... 

    kan jag leva med att han ljuger stup i kvarten om allt ingenting? ska jag gå vidare, har ändå träffat han i 5månader och trivs så himla bra när han är på glatt humör oså.

    lika där så ser jag ju hur han är mot barnen, och tycker inte han är världens bästa pappa och gör fel i så många situationer. ex, barnen kan få frukost vid 9, men sen inget mellan mål osv jag kommer tillbaka på em och dom ej fått lunch utan jag gör den så fort jag kan vid ca kl 15... 
    eller byter inte tröja till dagis så dom kan gå i samma tröja hela veckan som är skitiga... 

    har så mycket att skriva om detta, men vet inte riktigt var jag ska börja eller sluta.

  • Svar på tråden osäker i denna situation (långt)
  • elamp

    jo, så känner jag lite till och från..
    men är en person som alltid hoppas att människor ska förändras till det bättre..
    visar han ingen förändring forstätter som han gör, så lär jag nog ta ditt råd.

    en vänskap är svår att hitta iallafall som denna då vi är så lika att det är äckligt. haha...

  • Läserlitesvararlite

    Jag vet exakt vad du menar, jag är också kompis med en exflickvän till mitt ex och hon och jag är verkligen så lika på så många plan att det varit lite kusligt fast kul ibland:)

    Jag förstår vad du menar också, tror också på människans förmåga till förbättring och jag tror absolut att han kan bli bättre. Men jag tänker att han måste genomgå en mognadsprocess och sådana kan ta lång tid, speciellt om han inte inser det själv ännu.. Orkar du vänta på det?

    Han verkar behöva utvecklas på så många plan att det kanske blir en lång process och om du då redan sett sidor av honom som kan ta udden av attraktionen så kanske det kan vara? Du kanske kan hitta en kille du är gladare och tryggare tillsammans med men som inte har något emot att umgås med din nya vän? :)

  • Alvina

    Avsluta förhållandet. Det är inte värt att satsa på någon som kommer med lögner. Gå vidare är mitt råd.

  • elamp

    han är inte så mogen som du påpekar, han är forfarande som en 17/18 åring i sinnet och även beter sig så. då är han ändå snart 29år.. 
    det är just det problemet ligger, orkar jag vänta? 
    orkar jag ha att det är bra och sen dåligt, att han pendlar så på mycket.
    sen är det ju att han ljuger om så mycket, och även vissa små lögner mot mig som jag stör mig på... 

    jag själv är en person som behöver en väldigt trygg person, och som det ser ut nu är han fel person. men är så rädd att bli själv, fast det inte kommer vara så är ju ändå bara 22år. 

    kankse är bäst acceptera att denna bro är bränd, hitta en stabilare som kommer att stå kvar.. 

Svar på tråden osäker i denna situation (långt)