• Anonym (Tjej3­0)
    Äldre 18 Dec 23:52
    3563 visningar
    32 svar
    32
    3563

    Arbetslös, börjat dejta en kille, hjälp!

    Jag är en 30 årig tjej som precis blivit arbetslös men har även börjar dejta en jättefin kille. Problemet är att jag nu lever på existensminimum, får ett minimibelopp från a-kassan och får även försörjningsstöd för att komma upp i normen. Det innebär att jag inte har några pengar över till nöjen alls och jag är rädd att det kommer göra att min dejt tröttnar då jag aldrig har råd att hänga med på aktiviteter med honom.

    Någon som har nån synpunkt på det här?

  • Svar på tråden Arbetslös, börjat dejta en kille, hjälp!
  • Äldre 18 Dec 23:54
    #1

    Tala om läget från början...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Tjej3­0) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 23:56
    #2

    Han vet att jag förlorat jobbet.

  • Anonym (Habd)
    Äldre 18 Dec 23:57
    #3
    +1

    Oroa dig inte! Miljarder kvinnor har levt på sina karlars surt förvärvade slantar genom historien.

  • Anonym (Tjej3­0) Trådstartaren
    Äldre 19 Dec 00:00
    #4

    Känns så dumt bara att han ska behöva betala för mig, jag brukar normalt sett vilja betala för mig själv, vet inte hur han ser på läget alls.

  • Anonym (samma sits)
    Äldre 19 Dec 00:18
    #5

    Är lite i samma sits. Orkar därför inte ens bry mig om karlar och dejta. Har egentligen inga råd. Bara säga att du inte är ensam om att vara kvinna och fattig.

  • Anonym (Tjej3­0) Trådstartaren
    Äldre 19 Dec 00:27
    #6

    Tack för ditt svar. I det här fallet träffade jag honom strax innan jag blev arbetslös. Känns ändå dumt att strunta i honom pga detta. Jag gillar honom och vill ju att det ska funka mellan oss.

  • Äldre 19 Dec 00:28
    #7

    En tredje person här i samma sits, student med egen lägenhet och hund och har därför inte möjlighet att jobba... Tycker också det känns sjukt jobbigt. Blir allt för ofta att jag tar av sparpengar för jag känner mig så dålig om jag snyltar på andra eller bara stannar hemma för att jag inte har råd hela tiden..

  • Äldre 19 Dec 00:30
    #8

    Gillar han dej/er då bryr han sej inte. Betalar mer än gärna:).

  • Anonym (Tjej3­0) Trådstartaren
    Äldre 19 Dec 00:31
    #9

    Så det är mest en fråga om hur intresserad han är?

  • Anonym (Tjej3­0) Trådstartaren
    Äldre 19 Dec 00:32
    #10
    Cemina skrev 2014-12-19 00:28:06 följande:

    En tredje person här i samma sits, student med egen lägenhet och hund och har därför inte möjlighet att jobba... Tycker också det känns sjukt jobbigt. Blir allt för ofta att jag tar av sparpengar för jag känner mig så dålig om jag snyltar på andra eller bara stannar hemma för att jag inte har råd hela tiden..


    har ekonomin hindrat dig från att dejta?
Svar på tråden Arbetslös, börjat dejta en kille, hjälp!