• Hoppy6

    Sjukersättning

    Hej.

    Jag ansökte hel sjukersättning eftersom jag hade hel aktivitetsersättning. Men han skickade mig till praktik i två månader för att se hur många timmar jag kan jobba innan de ska besluta, efter praktiken han ringde mig och sa att han ska skicka det vidare och det kan ta max en vecka. Dagen efter han ringde igen och sa att de som tar beslut säger att du har rätt till 75% men jag tycker att du ska acceptera 50% annars du måste ansöka om sjukersättning och det kan ta fyra månader till. Jag var tvungen att acceptera det....

    Vad är bäst att jag ska göra för att få 75% sjukersättning?

  • Svar på tråden Sjukersättning
  • Nenne666
    Hoppy6 skrev 2014-12-19 00:36:34 följande:

    Hej.

    Jag ansökte hel sjukersättning eftersom jag hade hel aktivitetsersättning. Men han skickade mig till praktik i två månader för att se hur många timmar jag kan jobba innan de ska besluta, efter praktiken han ringde mig och sa att han ska skicka det vidare och det kan ta max en vecka. Dagen efter han ringde igen och sa att de som tar beslut säger att du har rätt till 75% men jag tycker att du ska acceptera 50% annars du måste ansöka om sjukersättning och det kan ta fyra månader till. Jag var tvungen att acceptera det....

    Vad är bäst att jag ska göra för att få 75% sjukersättning?


    Är du sjuk och nedsatt? Fattar inte varför du ska få sjukersättning för? Kan du jobba så ska du jobba...
  • Hoppy6

    Nej. Jag är helt frisk men jag pallar inte jobba och den enda som jag kan göra är att knulla dig med din mamma.

  • KaSaM

    Har du inte ett sjukdomstillstånd som medför att du inte har arbetsförmåga i något arbete whatsoever så kan du söka och kanske få beviljat sjukersättning.

    Har du inte det så får du söka jobb som alla andra.

Svar på tråden Sjukersättning