• trött dotter

    Diagnos på min mamma?

    - Kunde beskriva i detalj för min pappa hur attraherad hon var av någon på sitt jobb, bara för att hon "ville vara ärlig".
    - Provocerade fram bråk med fosterbarnet innan hon åkte till jobbet så att pappa skulle få ta det för att hon själv inte ville att fosterbarnet skulle bo där mer (detta har hon själv erkänt)
    - Har sagt att hon tycker om att bråka
    - Skällde ut mig för att vi inte lagat all mat när vi kom dit över dagen för att hälsa på
    - Sa att jag hade sagt att hon var en dålig mamma när jag bad henne tänka på att ta hänsyn till min lillebror. Grät i flera timmar och var ändå inte nöjd efter att jag tröstat henne i flera timmar.
    - Sa att vi inte fick låna hennes stuga mer eftersom vi inte skrivit under en städlapp, trots att vi städat allt innan vi åkte
    - Blir avundsjuk på mig och min svägerska när vi umgås
    - Tycker inte att man får bli arg över något om man nyss har fått en present, då är man otacksam
    - Olika regler för henne och andra, om hon ska sova ska det vara knäpptyst, om man själv skulle sova när hon skulle kolla på TV krävde hon att få ha hög volym på.
    - Pratade bara om sig själv när man kom och hälsade på
    - När hon under semestern ringde flera gånger och skulle prata om något vi redan hade rett ut och tjafsat om flera gånger och jag sa nej, krävde hon att få prata om det, eftersom hon "hade stöttat mig när jag mådde dåligt".

    Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst....

  • Svar på tråden Diagnos på min mamma?
  • Anonym (kräk)

    Narcissistisk personlighetsstörning är min gissning. Själen dör av att vistas i närheten av såna enligt min erfarenhet.

  • Anonym (Fiafrida)
    trött dotter skrev 2014-12-19 02:07:19 följande:

    - Kunde beskriva i detalj för min pappa hur attraherad hon var av någon på sitt jobb, bara för att hon "ville vara ärlig".
    - Provocerade fram bråk med fosterbarnet innan hon åkte till jobbet så att pappa skulle få ta det för att hon själv inte ville att fosterbarnet skulle bo där mer (detta har hon själv erkänt)
    - Har sagt att hon tycker om att bråka
    - Skällde ut mig för att vi inte lagat all mat när vi kom dit över dagen för att hälsa på
    - Sa att jag hade sagt att hon var en dålig mamma när jag bad henne tänka på att ta hänsyn till min lillebror. Grät i flera timmar och var ändå inte nöjd efter att jag tröstat henne i flera timmar.
    - Sa att vi inte fick låna hennes stuga mer eftersom vi inte skrivit under en städlapp, trots att vi städat allt innan vi åkte
    - Blir avundsjuk på mig och min svägerska när vi umgås
    - Tycker inte att man får bli arg över något om man nyss har fått en present, då är man otacksam
    - Olika regler för henne och andra, om hon ska sova ska det vara knäpptyst, om man själv skulle sova när hon skulle kolla på TV krävde hon att få ha hög volym på.
    - Pratade bara om sig själv när man kom och hälsade på
    - När hon under semestern ringde flera gånger och skulle prata om något vi redan hade rett ut och tjafsat om flera gånger och jag sa nej, krävde hon att få prata om det, eftersom hon "hade stöttat mig när jag mådde dåligt".

    Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst....


    Det kan ju ingen veta, men hon låter knäpp.
  • Anonym (mogen vinna)

    Narcissist skulle jag tro. De är hur jobbiga som helst. Jag har levt med en sådan man i 7 år, har nyss lyckats bli av med honom. Han raserade hela mitt liv... Det måste vara ett helvete att ha en sådan mamma. Lider med dig. Läs så mycket du kan om narcissistisk personlighetsstörning, så kommer du att förstå bättre vad det är som egentligen händer. 

Svar på tråden Diagnos på min mamma?