• Aniiee

    Min pappa var alltid full som en alika på julafton - fråga mig vad du vill

    Rubriken says it all. Nästan. 

    På julafton firade vi alltid bara familjen. På nyår var det dock alltid fest. Alla över 21 var alltid mer eller mindre onyktra. Från knappt lulliga till "göra helknäppa saker på fyllan". Exempelvis så skulle en av mammas gamla klasskamrater promt åka hem i bakluckan på bilen en gång. 

    Jul och nyår var inget ovanligt Samma sak påsk, midsommar, kräftskivor, vuxnas födelsedagar....

    10 vuxna och 13-15 barn på dessa fester

    Så.... ja. Har ni några frågor så ställ de gärna.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Svar på tråden Min pappa var alltid full som en alika på julafton - fråga mig vad du vill
  • Aniiee
    Sexig bi man skrev 2014-12-19 07:20:58 följande:

    Åt han Aladin chocklad också?


    Inte vad jag minns. Han tyckte mer om lakrits än choklad.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Resten av året)

    Vad glad att han bara var full dessa dagar, min pappa var alltid full alla övriga dagar på året...

  • Anonym (---)

    Hur har det påverkat dig som vuxen? Har du kontakt med din far idag, dricker han fortfarande?

  • Aniiee
    beccagranen skrev 2014-12-19 07:43:40 följande:

    Hur är din inställning till alkohol idag?


    Helt klart rätt avslappnad. Jag dricker inte, personligen, går på provningar två gånger om året är allt, men jag har inga problem med om andra dricker måttligt i mitt sällskap.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Resten av året) skrev 2014-12-19 07:43:47 följande:

    Vad glad att han bara var full dessa dagar, min pappa var alltid full alla övriga dagar på året...


    Var skrev jag att han inte drack andra dagar på året? Tvärtom, min pappa var full som en alika 8 dagar i veckan.....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (---) skrev 2014-12-19 07:45:22 följande:

    Hur har det påverkat dig som vuxen? Har du kontakt med din far idag, dricker han fortfarande?


    Jag vet inte så noga hur det egentligen har påverkat mig som vuxen. Jag dricker inte - kan ha ett samband. Jag går från ("helt" eller bara undan)/kör ut folk som är aspackade, men det kan lika gärna ha med min allmänna sociala trötthet/asperger att göra. 

    Min pappa är död sen 8 år, så honom slipper jag.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

    Jag.... puffar lite på den här tråden, just in case....


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
Svar på tråden Min pappa var alltid full som en alika på julafton - fråga mig vad du vill