• Fagerlund

    Ska rasisterna rösta på andra partier?

    Nu har Kristdemokraterna gjort ett utspel om att tidsbegränsa uppehållstillstånd för flyktingar och sänka ersättningen. Men finns det inte en risk att detta lockar rasisterna i Sverigedemokraterna att rösta på KD, eller nåt annat Alliansparti?


    Vill verkligen övriga partier riskera att locka till sig SD-väljare, och få in rasister sina kretsar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska rasisterna rösta på andra partier?
  • bängolle

    Kanske är det bra om "de andra partierna" tar upp de problem med flyktingar och invandring som faktiskt finns. Så kanske vi slipper de värsta sd-nazzarna i politiken.

  • Fagerlund
    bängolle skrev 2014-12-19 12:48:53 följande:

    Kanske är det bra om "de andra partierna" tar upp de problem med flyktingar och invandring som faktiskt finns. Så kanske vi slipper de värsta sd-nazzarna i politiken.


    Du menar att alla partier ska bli rasister och nazister?
  • Gert

    Frågan är vad har alla rasister röstat på genom åren? Det finns ju 13% rasister, och minst 10% av dessa rasister har ju röstat på sjuklövern i tidigare val.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dr Nail
    Fagerlund skrev 2014-12-19 16:44:12 följande:

    Du menar att alla partier ska bli rasister och nazister?


    Jag tror inte att den är det hen menar.
  • felix le chat

    om Fagerlund lagt tråden i samhälle anonyma diskusioner hade nog tråden
    kunnat bli intressant
    nu lär den dö rätt snart

  • bängolle

    Nej det är givetvis inte det jag menar. Men med invandring medföljer ju problem. Problem som bör lösas på ett bra sätt för att vi ska kunna fortsätta hjälpa människor som behöver det. Jag tror att man lättare hittar en lösning genom samtal, än genom att bara sitta och hålla käften om problemet var för sig. Om de sk andra partierna jobbar tillsammans och kanske hittar en lösning, blir ju sd ett överflödigt parti och då borde man ju, som en ren bonus, slippa ha gamla nazistsympatisörer och annat drägg sittande tex som talman i riksdagen. Däremot tror jag inte att det är en bra ide att diskutera med just sd. Dels för att det antagligen är ganska svårt att ha en konstruktiv diskussion om invandring med en samling rasister, dels för att man genom att diskutera med dom överhuvudtaget på nåt sätt erkänner att de har rätt till sin hemska människosyn och att den skulle ha en plats i svensk politik. Hur du, Fagerlund, kom fram till din slutsats att alla partier ska bli rasister, förstår jag inte.

  • Fagerlund

    Det jag menar är: Alla hatar Sverigedemokrater för att dom är rasister och nazister. Och beklagar sig över att andelen Sverigedemokrater ständigt ökar.


    Men vad ska vi göra - locka över Sverigedemokraterna till andra partier? Finns det några partier som vill ha Sverigedemokrater som väljare?

  • themia

    Felix har rätt, detta är en död tråd.
    Det är självklart i en demokrati att man röstar på vilket parti man vill, och av vilken anledning som helst.

  • Mentat

    Om man kan separerar dem som bara är allmänt missnöjda med invandringspolitiken och dem som verkligen är rasister så är det utmärkt. På så sätt är (kd):s utspel välkommet.

  • Fagerlund
    Mentat skrev 2014-12-22 10:36:50 följande:

    Om man kan separerar dem som bara är allmänt missnöjda med invandringspolitiken och dem som verkligen är rasister så är det utmärkt. På så sätt är (kd):s utspel välkommet.


    Finns det verkligen Sverigedemokrater som inte är rasister?
  • Mentat
    Fagerlund skrev 2014-12-22 19:37:27 följande:
    Finns det verkligen Sverigedemokrater som inte är rasister?
    Om du läser det inlägg du svarar på ser du att jag just har beskrivit det.
Svar på tråden Ska rasisterna rösta på andra partier?