• Anonym (osäker)

    Hormonspiral, jaydess eller mirena?

    Ni som har hormonspiral, vilken har ni valt?

    Hur har det fungerat tycker ni? Biverkningar?

    Kan inte använda p-piller pga att jag är så känslig av hormonerna, men har haft levonova hormonspiral för en massa år sedan (den används inte längre va?) och det fungerade ok då kanske pga det blir så lokal påverkan av hormonerna.. jaydess ska väl ha väldigt låg dos hormoner?
    är så rädd för att få acne, då jag fick det när jag testade vanliga p-piller sist och fick genomgå en jättetuff acnebehandling i nästan 2 år efter att jag slutade med p-pillerna.
    vågar man chansa med spiral?

  • Svar på tråden Hormonspiral, jaydess eller mirena?
  • Anonym (osäker)

    Okej, ja det spelar mig inte så stor roll egentligen. 3 eller 5 år 

  • Anonym (Anna)

    Jag har använt mirena i totalt 10 år!

    Fungerat hur bra som helst för mig.

    Ingen mens, inga biverkningar

    När jag väl tog ut den för att försöka få barn så kom mensen igång direkt och blev gravid på första försöket.

  • Anonym (osäker)

    Kopparspiral är nog ingen bra lösning för min del då jag har väldigt riklig mens, som dessutom varar i ca 8 dagar..

  • Anonym (osäker)
    Anonym (Anna) skrev 2014-12-19 11:53:37 följande:

    Jag har använt mirena i totalt 10 år!

    Fungerat hur bra som helst för mig.

    Ingen mens, inga biverkningar

    När jag väl tog ut den för att försöka få barn så kom mensen igång direkt och blev gravid på första försöket.


    Låter ju bra! Ja det är väl egentligen bara acnen jag är rädd för att få tillbaka.
  • Anonym (Anna)

    Okej jag fick inte finnar men det är ju olika för alla. En del får massa biverkningar och en del får inga alls.

    Jag rekommenderar den starkt. Bästa är att mensen upphör. Så jäkla skönt????

Svar på tråden Hormonspiral, jaydess eller mirena?