• Äldre 19 Dec 11:19
    142 visningar
    1 svar
    1
    142

    Giftigt att röka tidningspapper?

    Mellan tiden jag var 12 och 14 år rökte jag väldigt mycket tidningspapper. Kanske snittade 10 tidningspappersrullar per helg. Så blev många i längden. Med tidningspappersrulle menar jag en joint gjord av tidningspapper. Var alltså inget jag stoppade i tidningarna, utan innehållslösa rullar. Brukade mest nyhetstidningar som Dagens Nyheter t.ex. Jag valde tidningspapper framför vanliga cigg dels pga tillgängligheten och dels för att cigg innehåller nikotin vilket jag ansåg vara "dåligt" (av någon anledning). Jag var lite skeptisk (tur nog) till allt bläck på tidningarna och försökte därför välja de mer orörda sidorna. Blev dock i längden ändå ett massivt intag av diverse smuts.

    I stunden jag rökte kunde jag uppleva placebo, lite huvudvärk, stimulans i hjärnan likt när man andas in en massa rök från en vedbrasa. Blev aldrig påtagligt "hög". Ett par veckor efter att ha rökt kunde jag konstigt nog känna abstinens, och ibland kände jag mig allmänt avtrubbad med koncentrationssvårigheter.

    Såhär 8-6 år senare har jag diverse mentala besvär inkulsive depression. Har tagit diverse riktiga droger under senaste åren, så är svårt att avgöra vad min mentala ohälsa beror på. Jag vill gärna veta (även fast det inte finns mycket poeng i det i efterhand). Dels för att veta om mina barn bör hålla sig borta från det i framtiden, dels för om jag får den briljanta idén att röka det igen.

    Ifall någon med erfarenhet eller kunskap kan berätta om de långsiktiga effekterna av att röka tidningspapper, vore det uppskattat. Har läst runt lite på internet och sett att "giftet" i tidningen kan vara väldigt dåligt för lungorna, men har inte läst om att hjärnan negativt kan påverkas.

    Fysiska långsiktiga biverkningar?
    Mentala långsiktiga biverkningar?

    Tack! Glad

  • Svar på tråden Giftigt att röka tidningspapper?
  • puss02
    Äldre 20 Dec 15:56
    #1

    Det måste jag och mina vänner testa!

Svar på tråden Giftigt att röka tidningspapper?